تبلیغات
عشق پرواز - بمب افكن پنهانكار بی 2



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 بمب افكن پنهانكار بی 2 | هوانوردی ,

شركت «نورث روپ گرومن»به عنوان پیمانكار اصلی پیشرفته ترین و پیچیده ترین هواپیمای تاریخ هوانوردی یعنی بمب افكن پنهانكار B-2 spirit شناخته می شود . این پرنده ی مرگبار اكنون در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده است . قابل ذكر است B-2 به عنوان یك بمب افكن كم پیدا ، استراتژیك و دوربرد توانایی نفوذ به سپرهای دفاعی پیچیده و متراكم را دارد . این هواپیمای بمب افكن قابلیت حمله در تمامی ارتفاعات تا پنجاه هزار پا را با برد بدون سوخت گیری بیش از 6000 ناتیكال مایل (حدود یازده هزار كیلومتر) و با انجام یك سوخت‌گیری هوایی با بیش از 10000 ناتیكال مایل(حدود هجده هزار كیلومتر) داشته كه به این هواپیما امكان پرواز به هر نقطه از جهان را در ظرف چند ساعت می دهد . شكل خاص B-2 به دلیل طرح بی نظیر بال پرنده (Flying Wing) آن است . لبه حمله بال های این هواپیما دارای زاویه 33 درجه و لبه فراز نیز به شكل Wدوتایی است.

این بمب افكن در تشكیلات «نورث روپ گرومن» واقع در «پیكوریورا» و «پالم دیل» كالیفرنیا ساخته شده است . بیست و یك فروند از این هواپیماها به پایگاه نیروی هوایی «وایت مان» در میسوری تحویل داده شده اند كه اولین آنها در دسامبر سال 1993 به سمت این پایگاه پرواز كرد . در سه سال اول خدمت ،B-2های عملیاتی به میزان قابلیت اطمینان در حدود 90 درصد به ازای هر سورتی پرواز دست یافتند . یك ارزیابی كه توسط نیروی‌هوایی منتشر شد نشان می‌دهد كه دو فروند بمب‌افكن B-2 مسلح با تسلیحات دقیق می توانند كار 75 هواپیمای نظامی متعارف را به راحتی انجام دهند .

ناگفته نماند یك سیستم جدید آشیانه قابل حمل برای این بمب افكن ساخته شده است كه اجازه ی مستقر شدن در مناطق نزدیك به منطقه درگیری را در آنسوی مرزها به B-2می دهد . این آشیانه ها دارای 126 پا طول ، 250 پا عرض و 55 پا ارتفاع هستند . اولین این آشیانه ها در پایگاه «دیگوگارسیا» واقع در اقیانوس آرام برافراشته شد . قبل از اینكه این آشیانه ها ساخته شوند B-2ها برای تعمیر و نگهداری ویژگی‌های كم‌پیدایی خود به پایگاه مادر یعنی پایگاه نیروی هوایی وایت مان باز می گشتند.

شركت «نورث روپ گرومن» پوشش جاذب امواج راداری جدید را برای این هواپیماها طراحی كرده است كه به طور چشمگیری زمان تعمیر این هواپیما را كاهش می دهد . این ماده‌ی جدید كه AHFM نامیده می شود توسط چهار روبات كه به صورت مستقل كنترل می شوند بر روی هواپیما پاشیده می‌شود . بمب افكن های B-2 بعد از ده سال خدمت در دسامبر سال 2003 به توانایی كامل عملیاتی خود دست یافتند .

كاكپیت :

كاكپیت این بمب افكن پیچیده دو خدمه را در خود جای می دهد و مجهز به سیستم آلات دقیق پروازی الكترونیكی (EFIS)رنگی متشكل از نه تیوپ (نمایشگر) است كه اطلاعات پروازی و موتور ، داده های حساسه ها ، سیستم های اویونیكی و وضعیت تسلیحات را نمایش می دهند . خلبان B-2 می‌تواند برای فعال كردن تجهیزات منتخب پروازی و ماموریتی مورد نیاز برای حالت های برخاست ، رزمی و فرود فقط از یك كلید سه حالته استفاده كند.

تسلیحات :

B-2تمام تسلیحات خود را درون دو محفظه جنگ افزار داخلی جدا از هم كه در وسط بدنه قرار گرفته‌اند حمل می نماید . این بمب افكن ظرفیت حمل چهار هزارپاوند تسلیحات شامل سلاح های متعارف و اتمی ، مهمات هدایت شونده ی دقیق ، بمب های سقوطی و سلاح های دریایی را دارد.

هر كدام از محفظه های تسلیحات مجهز به یك پرتاب كننده‌ی چرخشی و دو اویز بمب هستند .

طی آزمایشات انجام شده B-2به طور موفقیت آمیزی بمب های اتمی B-61 وB-83 و همچنین بمب‌های متعارف Mk-82 را از پرتاب كننده یچرخشی و تسلیحات متعارف Mk-82و CBU-87را از آویزهای بمب خود رها كرد . (قابل ذكر استB-61 كه یك بمب اتمی نفوذ كننده به زمین است كه بر علیه اهداف پوشیده و مستحكم به كار می رود و نیز یك بمب اتمی سقوط آزاد استراتژیك می باشد ) . B-2 همچنین توان حمل موشك كروز پیشرفته AGM-129كه یك موشك كروز استراتژیك با برد تخمینی 1500 مایل است را دارد .

شانزده موشك هدایت شونده‌ی ماهواره ای مهمات حملات مستقیم مشترك (JDAM) نیز قابل حمل با این پرنده مرگبار هستند . شركت «نورث روپ گرومن» آویزهای بمب محفظه جنگ افزار این هواپیما را تبدیل به نوع هوشمند كرده است كه تعداد JDAM های قابل حمل را به 80 می رساند . B-2همچنین توانایی حمكل و شلیك تسلیحات دور ایستای مشترك (JSOW) ، موشك دور ایستای هوا به زمین مشترك (JASSM) و همچنین پخش كننده جنگ افزار اصلاح شونده با باد (WCMD) را داراست .

سیستم رابط تسلیحات كلی (GWIS)بعنوان بخشی از بهسازی و ارتقای Block30 برروی این بمب افكن نصب شده است .

GWIS یك بسته نرم افزاری یكپارچه دیجیتالی است كه امكان حمل تركیب مختلفی از تسلیحات دور ایستا و مهمات حملات مستقیم را در یك سورتی پرواز به B-2 داده و حمله به چهار هدف مختلف را در یك ماموریت امكان پذیر می سازد .

 

اقدامات متقابل

بمب افكن B-2 دریافت كننده هشدارهای راداری از لاكهید مارتین ، سیستم كمك های تدافعی از «نورث روپ گرومن» و سیستم مدیریت تدافعی AN/APR-50(DMS) را كه آن نیز ساخت شركت لاكهید مارتین است به عنوان سیستم های كارآمد پادكار در خود جای داده است .

رادار

رادار پنهانكار اكتشافی AN/APQ-181 ساخت ریتئون در باندJ (باندKu ) عمل كرده و یك رادار چند منظوره با حالتهای تعقیب عوارض زمینی و اجتناب از عوارض زمینی می باشد . طی آزمایشاتی كه در پایگاه نیروی هوایی اوداردز انجام گزرفت این رادار تعقیب عوارض زمینی در ارتفاع 200 پایی قابلیت اطمینان بالایی را از خود نشان داد .

در نوامبر 2002 شركت ریتئون قراردادی را برای ساخت و توسعه آنتن جدید باند Ku آرایه كاوش الكترونیكی فعال (AESA) برای رادار بمب افكن B-2 جهت جلوگیری از تداخل با سیستم های ماهواره ای تجاری بعد از 2007 به امضاء رسانیده است . نصب این آنتن جدید بر روی ناوگان B-2ها تا پایان سال 2010 تكمیل خواهد شد .

ناوبری و ارتفاعات :

مجموعه ناوبری B-2 شامل سیستم ناوبری هوایی تاكتیكی TCN-250(TACAN) ساخت «راكول كالینز» و سیستم فرود با آلات دقیق VIR-130Aمی باشد . تجهیزات ارتباطی نیز توسط شركت راكول كالینز تامین شده است كه شامل سیستم ارتباطات ماهواره ای رله استراتژیكی و تاكتیكی نظامی Milstar بوده كه بر روی هواپیماهای Block30 نصب شده است.

موتور

بمب افكن استراتژیك B-2توسط چهار موتور توربوفن جنرال الكتریك F118-GE-100كه در داخل بال ها جای گرفته اند به پرواز در می آید . موتورها دارای سیستم كنترل دمای گازهای خروجی اگزوز هستند كه علائم گرمایی را به حداقل می رساند . این موتورها كه دارای نیرویی معادل 77 كیلو نیوتن هستند پرواز زیر صوت بالا و تیك آف با وزن ناخالص هنگام برخاست 336500 پاوند را به سادگی امكانپذیر می سازد . مجرای سوخت گیری هوایی نیز كه سوخت گیری در حین پرواز را برای این بمب افكن امكان پذیر می سازد در خط وسط پشت كاكپیت روی بدنه قرار گرفته شده است .

منبع کمکی:مجله ی نوآور

عکسهای بیشتر:

۱

۲

۳

 

بمب افکن بی ۲

نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در سه شنبه 25 مهر 1385 و ساعت 01:10 ق.ظ
ویرایش شده در سه شنبه 25 مهر 1385 و ساعت 01:10 ق.ظ

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);