تبلیغات
عشق پرواز



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



  | هوانوردی ,

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مجموعه آشیانه‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی با 40 سال قدمت یكی از مجهزترین و توانمندترین آشیانه‌های تعمیرات در منطقه است كه از چند مجموعه با سطح كارایی متفاوت تشكیل شده است.
به محض ورود در این مجموعه یك فروند هواپیمای بوئینگ 747 قابل رویت است كه تا چندی پیش تمام قطعات آن باز شده بود و مورد بازبینی و تعمیرات اساسی قرار گرفته بود.
بنابراین گزارش آشیانه تعمیرات اساسی هما برای اولین بار این مدل هواپیما را مورد تعمیرات اساسی قرار داد و احتمالا در روزهای آینده این پروسه تكمیل شده و هواپیما وارد ناوگان هوایی هما خواهد شد.
بوئینگ 747 معروف به بزرگترین اسب گاری جهان است كه از 5/4 میلیون قطعه تشكیل شده است. این هواپیما كه از لحاظ ایمنی در بالاترین سطح ممكن قرار دارد قابلیت حمل 170 تا 180 تن سوخت در بالهای خود را دارد و قادر به حدود 16 ساعت پرواز مداوم است.
به گزارش فارس هر كدام از هواپیماها در مقاطع مختلفی مورد چك و بازبینی قرار می‌گیرند كه هر كدام از این چكها در سطوح مختلفی قرار دارند كه در مرحله تعمیرات اساسی به عنوان كاملترین مرحله از بازبینی و تعمیر هواپیما تمام قطعات باز شده و به دقت چك می‌شوند. در حقیقت در این مرحله هواپیما با هر سنی به كیفیت روز اول خود می‌رسد.
به گفته مسوولان ایران‌ایر این شركت در حال حاضر با اتكای كامل به نیروها و متخصصان و مهندسان زمینی كشور قادر به انجام تمام انواع چك و بازبینی برای تمام انواع هواپیماها است.
ایران‌ایر با داشتن تمام گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی برای تعمیر هواپیما به صورت منظم مورد بازبینی توسط كارشناسان سازمانهای بین‌المللی مربوطه می‌شود كه در تمام این موارد مورد تایید قرار گرفته است.
به گزارش فارس تمام این موفقیتها در شرایطی صورت گرفته است كه صنایع هوایی ایران از زمان انقلاب توسط دولت آمریكا تحریم شده است و این كشور از فروش و یا حتی اجاره هواپیما توسط كشورهای دیگر به ایران به شدت جلوگیری می‌كند كه البته در بسیاری از موارد تا كنون ناكام مانده است. آمریكا حتی كارخانه‌های سازنده و تعمیر كننده قطعات هواپیما را از تعمیر قطعات برای صنعت هواپیمایی ایران منع می‌كند.
با این وجود علاوه بر تمام موفقیتهایی كه هواپیمایی ملی ایران در این زمینه كسب كرده است به تازگی در مورد تعمیرات اساسی موتور یك فروند هواپیمای ایرباس 310 به توافق رسیده است كه با انجام این كار تا آخر ماه جاری این هواپیما كه چندی بود زمینگیر شده بود، وارد ناوگان خواهد شد.
این گزارش اضافه می كند هواپیمایی هما به تازگی یك فروند بوئینگ 747 اجاره كرده است كه در روزهای آینده وارد ناوگان خواهد شد و دو فروند دیگر از همین نوع نیز تا پایان سال به ناوگان هما اضافه خواهند شد.
به گفته مسوولان بخش تعمیرات هما كارگاههای مكانیكال هما كه در گذشته نیز فعال بودند، در محیطی مجهزتر و با مساحتی معادل 28 هزار مترمربع آغاز به كار كردند. این مجموعه شامل چند گروه تخصصی می‌شود كه در هر گروه فعالیتی مجزا بر روی قطعاتی خاص از هواپیما انجام می‌شود.
این كارگاهها شامل كارگاه تعمیر موتور، كارگاه قطعات غیر الكترونیك، كارگاه قطعات الكترونیك، كارگاه تعمیرات وسایل جانبی و رفاهی برای مسافران از قبیل سرسره نجات، جلیقه نجات، ماسك و كپسول اكسیژن و همچنین كارگاه خیاطی به منظور بازسازی رویه صندلی‌ها و دیواره‌های هواپیما هستند.
در تمام این كارگاهها دقیقترین چكها بر روی قطعات مورد نظر انجام می‌شود كه با تنها با بازدید از هر قسمت می‌توان به عظمت كاری كه توسط مهندسان ایرانی بر روی قطعات پیچیده هواپیما انجام می‌شود، پی برد.
علاوه بر این ابتكاراتی در این قسمتها به منظور ارتقای كار بازبینی و تعمیرات صورت گرفته است كه در دنیا بی‌نظیر است. به عنوان مثال یكی از اقدامات بسیار مهمی كه انجام شده است تعبیه دستگاهی به منظور انتقال گاز هالون به كپسولهای اطفای حریق است. اهمیت این امر با توجه به تحریم جدی ایران توسط آمریكا در این زمینه بیشتر روشن می‌شود.
در بخش ابیونیك یا بازبینی قطعات الكترونیكی هواپیما نیز تمام قطعات و وسایل الكترونیكی از هم تفكیك شده و به صورت مستقل مورد بازبینی قرار می‌گیرند. این بخشها شامل كلیه سیستمهای ارتباطی خلبان با برج، جهت‌یابی، سیستمهای ناوبری و رادار هستند.
یكی از مهمترین بخشهایی كه در این كارگاه مورد بازبینی قرار می‌گیرد جعبه سیاه هواپیما و سیستمهای داخل آن است كه به رغم اسمی كه دارد رنگ آن نارنجی است.
به گزارش فارس مجموعه ابیونیك هما ماهانه 3 تا 10 میلیون دلار در ماه درآمد زایی دارد كه ناشی از سرویس‌دهی به شركتهای داخلی و خارجی است.
در صورت فقدان این مجموعه حدود 25 میلیون دلار در سال باید توسط ایران‌ایر هزینه شود.
گزارش فارس حاكیست تعمیرات اساسی یك هواپیمای بوئینگ در خارج از كشور 10 تا 12 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت كه این كار در داخل كشور با صرف 5/3 تا 4 میلیون دلار قابل انجام شود كه بنا به اذعان مسوولان هما تعمیرات اساسی هواپیمای بوئینگ در این شركت توسط مهندسان زمینی با هزینه‌ای در حدود یك میلیون دلار انجام می‌شود.
منبع:کلوب ایران ایر

نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در شنبه 6 مرداد 1386 و ساعت 11:07 ق.ظ
ویرایش شده در - و ساعت -

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);