تبلیغات
عشق پرواز - 17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود. | هوانوردی ,

رقابت شرکتهای هواپیمایی

رحمتی گفت: در زمینه مسافری نیز رجا در حال کم کردن سهم خود است. در موضوع هواپیما و شرکتهای هوایی نیز تا دو سه سال گذشته امیدی برای فعالیت سایر شرکتها نبود اما در حال حاضر مشاهده می شود که ماهان بعد از هما بزرگترین ناوگان است که شکل گرفته، آسمان شکل گرفته و رقابتی بین شرکتهای هواپیمایی برای خدمات بهتر، آوردن هواپیما و پیداکردن بازار شکل گرفته است.

وزیر راه افزود: همچنین شکل و ساختار هما تصویب شده تا به بخش خصوصی واگذار شود و تا آخر سال آتی برای این امر مهلت داده اند.



واگذاری هما به بخش خصوصی


رحمتی در پاسخ به این سئوال که آیا با وضعیت فعلی هما متقاضی برای خرید آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که حتی اگر شده خود ایرلاینها این شرکت را بخرند این کار صورت می گیرد.

وی در خصوص درآمدزایی شرکت هواپیمایی هما گفت: بودجه سالجاری هما حدود 800 میلیارد تومان است. اگر از لحاظ دفتری به حساب و کتاب هما نگاه کنید زیان را نشان می دهد که ناشی از استهلاک است و چون این شرکت هواپیماهای خود را تجدید ارزیابی کرده، استهلاک آن بالا رفته است، تصور می رود استهلاک هما بالای 80 و 90 میلیارد تومان است که استهلاک بالا به لحاظ حساب و کتاب دفتری زیان را نشان می دهد ولی در حقیقت استهلاک امری دفتری است، همانطور که گفته می شود یک ساختمان به لحاظ دفتری 20 ساله مستهلک می شود، در صورتیکه این طور نیست.

رحمتی افزود: در خصوص هواپیما نیز گفته می شود که 3 یا 4 ساله مستهلک می شود، در صورتیکه این طور نیست و این رقمی دفتری است. البته هما می تواند بهتر از این سودده باشد. اگر قیمتهای بلیت تعدیل شود، مطمئنا این اتفاق می افتد و این شرکت روی لاین سوددهی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، تعداد هواپیمای هما هم اکنون به بالای 45 فروند رسیده است و البته اگر با شرکتهای تابعه محاسبه شود، این تعداد بالای 55 فروند خواهد بود که در طول تاریخ عمرش بی نظیر است. 44 فروند از این هواپیماها ملکی هستند و تنها یک عدد از هواپیماهای هما غیرملکی است.



120 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی

وزیر راه و ترابری تعداد هواپیماهای ناوگان هوایی کشور را بالغ بر 120 فروند ذکر کرد و گفت: هم اکنون 125 فروند هواپیما در ناوگان موجود است که حدود 100 فروند آن ملکی است. البته 17 هواپیما هم خریداری شده و در حال پیوستن به ناوگان است. انواع هواپیما نیز در این خریدها وجود دارد.

به گفته رحمتی، دولت به خرید و فروش هواپیما نمی پردازد. از محل یک میلیارد دلار در نظر گرفته شده از سوی شورای اقتصاد این کار صورت می گیرد، دولت به ایرلاینها از محل حساب ذخیره ارزی وام می دهد و آنها هواپیماها را خریداری می کنند.

وی افزود: مقداری از این رقم پرداخت شده، مقداری تعهدی است و برخی قراردادها نیز در بانک به سر می برد و تعدادی نیز مصوب شده است. البته باید اعلام کرد که 17 هواپیما به زودی وارد کشور می شود. بخشی از آن قبل عید وارد می شود برای سفرهای نوروزی عمل می کند و برخی نیز تا آخر اردیبهشت به ناوگان می پیوندند.



سه درصد مردم با هواپیما سروکار دارند


رحمتی گفت: سه درصد مردم با هواپیما سروکار دارند و البته واقعا از لحاظ عملکرد و قدرت بی نظیر است و نمی شود منکر اهمیت بخش هوایی شد، اما مشکل مردم هوایپما نیست، حتی اقشاری که در عمرشان یک بار هم سوار هواپیما سوار نشده اند نیز نگران قیمت بلیت هواپیما هستند و این امری عجیب است.


بودجه ویژه برای فرودگاه امام


وی در خصوص دو برابر شدن اعتبار توسعه و تجهیز فرودگاهها گفت: برای فرودگاه امام به طور ویژه در سال آینده بودجه در نظر گرفته شد که البته 4 تا 5 سال بود که بودجه ای برای آن اختصاص نیافته بود. نقایص این فرودگاه که باید نقش یک فرودگاه بین المللی که باید نقش خود را در منطقه ایفا کند برطرف شود. پس باید سرمایه گذاری های خصوصی و دولتی بر روی آن به نحو مطلوب صورت گیرد.

رحمتی گفت: برای سال آتی پیشنهاد ما این است که حدود 200 میلیارد تومان از 1800 میلیارد تومان بودجه عمرانی وزارت راه را برای فرودگاه امام خمینی (ره)اختصاص دهیم .

وی اظهار داشت: البته 4 فرودگاه آباده، ولیعصر، مدرس و سقز نیز در دست ساخت است که در بودجه سال آتی اعتبار برای آنها دیده شده است. البته در حال حاضر 64 فرودگاه داریم.

رحمتی در خصوص اقتصادی بودن فرودگاههای کشور گفت: اگر اقتصادی بودن به معنای این است که آیا درآمدهای فرودگاه هزینه ها را پوشش می دهد همه این طور نیستند اما در ادبیات ما اقتصادی بودن فرودگاه تنها به این معنا نیست بلکه فرودگاه نقش های مهمی را در حمل و نقل ایفا می کند مثل زلزله بم که این فرودگاه باعث نجات چندین هزار نفر شد. نقطه دیگر این است که فقرزدایی می کند و فرودگاه جزئی از توسعه کشور است. نباید درآمد فرودگاه با هزینه بخواند، البته در بسیاری از فرودگاهها تخفیف زیادی برای نشست و برخاست هواپیما می دهیم تا بتوان سفر هوایی برای این نقطه فراهم شود لذا نباید به فرودگاهها صرفا درآمد- هزینه ای نگاه کرد؛ بلکه باید نقش آنها را در کل اقتصاد دید.



خصوصی سازی فرودگاه ها

وی در خصوص واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی گفت: واگذاری فرودگاه به بخش خصوصی در دستور کار است، برای فرودگاه رامسر فردی متقاضی برای سرمایه گذاری در توسعه و تجهیز این فرودگاه متقاضی است که من هم دستور واگذاری آن را صادر کرده ام.



رحمتی گفت: فرودگاه عسلویه (خلیج فارس) متعلق به شرکت نفت و گاز پارس است، که البته برخی وزارتخانه ها فرودگاه های اختصاصی دارند، فرودگاه می تواند متعلق به هر کسی باشد.

وزیر راه و ترابری در خصوص توسعه فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این فرودگاه باید دو بانده شود چراکه اگر یک باند باشد و به هردلیلی بسته شود، یعنی فرودگاه تعطیل می شود.



تغییر مدیریت فرودگاه امام

وی اظهار داشت: بحث تعویض و تغییر مدیریت فرودگاه امام خمینی (ره) در راستای تقویت مدیریت این فرودگاه بود و البته برخی رسانه ها هرگونه تعویض و تغییری را تلقی برکناری می کنند و بیش از آن چیزی که مقصود است در تغییرات بیان می کنند که از لحاظ اخلاقی درست نیست، مساله تقویت مدیریت ها باید در همه قسمتها انجام شود. البته تغییرات بی دلیل نیست.



هواپیمای ایران 140


رحمتی در خصوص هواپیمای ایران 140 و رضایت از خدمات آن گفت: هم اکنون پروازی از سوی این هواپیما صورت نمی گیرد، دو عدد آزمایشی تولید شده و در حال طی کار آزمایشی است، هنوز هواپیما تجاری نشده که در خطوط تجاری قرار گیرد، بلکه قرارداد بستیم برای تحویل 10 فروند از این هواپیماها که البته هنوز تحویل نشده است.

رحمتی در خصوص بحث انتقال دانش فنی شرکت هواپیماسازی فوکر به ایران گفت: مذاکراتی صورت گرفت و ظاهرا یا او منصرف شد یا منصرفش کردند که فعلا در دستور کار نیست.




نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در یکشنبه 12 اسفند 1386 و ساعت 02:03 ق.ظ
ویرایش شده در - و ساعت -

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);