تبلیغات
عشق پرواز - پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR |

HAYPERSOAR
     
     سالها   پیش   شاید  پرواز  برای انسان آرزویی  دست نیافتنی  بود ولی اکنون  او بدین  آرزو دست یافته است  ولی  پس از  پرواز تازه   متوجه مشکل  جدیدتری  شد   و آن مدت  طولانی  پرواز  از نیمی  ار محیط زمین بود .  هرچند با  ورود موتور های  جت  این مدت  زمان برای   هوانوردان کاهش  یافت  ولی  باز هم   فاصله تا   نتیجه مطلوب  زیاد بود .   بمب افکن  هایپر  خود ددریچه ای   گشود تا  آرزوی  کاهش   مدت  زمان  پرواز   به واقعیت نزدیکتر شود  .

جنگنده بمب افکن  هایپر سوار (HyperSoar)  یک  جنگنده  و یا در اصل بمب افکنی است  هم اندازه بمب افکن بی 52  که می تواند   از خاک  آمریکا  به  پرواز در امده   و به  هر نقطه ای  از جهان که مورد نیاز است  در هر سرعت و در هر ارتفاعی  حمله  هوایی کرده و بدون استفاده از  سوختگیری  هوایی و نیز بدون  استفاده از  پایگاه واسطه زمینی  و با  استفاده از  تجهیزات  پیشگیرانه دفاعی  درون خود  به سلامت به  پایگاه خود در آمریکا   بازگردد . این بمب افکن میتواند با  سرعتی  معادل  6700 مایل  بر ساعت  (10 ماخ )  و با  مقدار دوبرابر  مهمات  هواپیماهای  بمب افکن  ساب سونیک  (زیر سرعت صوت )  عادی  به  پرواز در آید . ساختمان  این بمب افکن به گونه ای  طراحی شده است که  با  وارد شدن به اتمسفر زمین  واستفاده از کمتری  نیروی  ممکن  خود را به سمت هدف  رسانده و  ماموریت خود را  انجام دهد .  برای این کار این  پرنده با  روشن کردن موتورهای نیرومند خود  تا  ارتفاع  130000 پایی از سطح زمین بالا می رود  و سپس  موتورهای  خود را خاموش میکند تا به صورت شیرجه ای   با شیب  پایین مجددا  سرعت  گرفته  و  مقداری از مسیر خویش را بدون  استفاده از  سوخت  طی  کند . سپس  مجددا موتورهای  قدرتمند خود را  روشن  کرده و مجددا  به  ارتفاع فوق  باز  میگردد .(همانند  سنگ صافی که   در صورت  پرتاب به صورت افقی میتواند چندین بار  از روی آب جهش  کرده   و  مجددا به هوا  باز گردد .) همانطور که میدانیم  جو زمین  در مقابل   اجسام خارج از زمین   که به سطح زمین نزدیک می شوند  دارای نوعی مقاومت  است  و از ورود آن  تا حد ممکن  جلوگیری میکند . (مانند مقاومت  سطح آب در قبال  سنگ صاف ) پس  بمب افکن  هایپر  با استفاده از همین خاصیت  به علاوه  موتورهای  نیرومند خود می تواند  در طول اتمسفر زمین  به  سمت هر منطقه مورد نیاز  پرواز کند .

این  پرنده به طور مثال برای انجام یک ماموریت  در شرق آسیا   با  پرواز  از امریکا   و  بر فراز اقیانوس  اطلس  به بیش از 25  جهش   در یک  پرواز یک ونیم ساعته   نیاز دارد تا بر فراز هدف  خود  قرار گیرد . زاویه مورد نیاز به هنگام  هربار  صعود و  سقوط در هر جهش  تقریبا  پنج درجه می باشد . خدمه این هواپیما  نیز به هنگام هربار سقوط و صعود  نیرویی  معادل  1.5  جی   بی  ونی و یا جاذبه را  احساس خواهند . این نیرو معادل  نیروی  دوران یک کودک توسط یک فرد بزگسال   است که از طرف  کودک احساس می شود   که  تقریبا   نیروی  ناچیزی  است . البته نیروی  جی  بمب افکن هایپر می تواند تا  صد ها مرتبه   از ان  کوچکتر باشد . اگرچه  طرحهای حمل  مسافر توسط این  پرنده   مخاطره امیز ذکر شده ولی  در کل  هیچ خطری   در خارج از  جو  چون برخورد با    پرتاب گرهای ماهواره و یا  سایر  لانچر های فضایی  این  پرنده را  تهدید نمیکند . طرح موتوراین هواپیما مبنی  بر استفاده از موتورهای  موشکی  وراکتی   برای  پرتاب  این  پرنده از  پایگاه  پروازی به سمت  جو و سپس  باز گرداندن آن به  سمت مقصد در داخل  جو است . البته  طرح دیگری  نیز مبنی  بر استفاده ازموتورهای  جت  پیشرفته  برای  قرار دادن  این   پرنده در جو  مطرح شده است . یکی دیگر از ایده های بکارگیری شده در این طرح  استفاده از گرمای ناشی از اصطکاک  جو هنگام شیرجه به درون اتمسفر است . این  پرنده می تواند  گرمای وارد شده را جذب و در زمان  اوج گیری مجدد و قرار گیری در  خارج از اتمسفر که دارای دمایی بسیار  پایین است  استفاده کند . البته این طرح در حال تحقیق است . روش  دیگر برای  تامین نیروی اوج دهنده  در این  پرنده استفاده از موتور های اسکرم جت  است . این موتورها با قابلیت  فشرده سازی و  دادن  شتابی بیش از حد معمول  به ذرات ورودی هوا  می توانند نیرویی بسیار بالاتر  از موتورهای جت برای  هایپر ایجاد کنند . در هر صورت امکان استفاده از این نوع موتورها  حداقل برای دادن شتاب اوج گیری  به هایپر  غیر محتمل نخواهد بود .زیرا این موتورها  پرتابکننده های خوبی در سرعت های فراصوت  هستند . طراحی  بمب افکن به صورت  کاملا آئرودینامیک   اتنجام شده است  و دارای  طول بسیار بالایی است که بتواند همچون یک راکت  برای   گرفتن  شتاب  عمل  کند . لبه های  خارجی  در گوشه های اتصال  قسمت بالایی  هواپیما  با  قسمت  پایینی  نیز برای  افزودن  قابلیت  آئرودینامیک  آن به صورت  کاملا  زاویه دار  در نظر گرفته شده  است . برای  دفع  مشکل  ناشی  از  سرعت های بالا   در این بمب  افکن  قسمت  جلویی  به صورت   نازک تر و کم  عرض  تر  از قسمت  انتهایی  هواپیما  برای  تحمل  فشار بسیار بالای  امواج صوتی طراحی شده است . علاوه بر این  خود  بمب افکن  همچون  یک  بال  بزرگ است  که  با  توجه به  نوع  شکل  بندی  ان   نیروی   بالابرنه  آن در سرعتهای بالا  بسیار  افزایش  می یابد .

در صورت  نهایی  شدن  طرح ساخت  این بمب افکن  که   دارای  پروژه ای بسیار محرمانه است     فاصله  17  ساعته   پرواز   بین  استرالیا  ولندن   به 1.5  ساعت  کاهش  خواهد یافت   . و  امید انسان به کاهش  فاصله ها   روز به روز بیشتر خواهد شد . البته بنابه ادعای  چندین نشریه   تعدادی  عکاس  موفق به شکار تصاویری با  استفاده از تلسکوپ  از پروازهای شبانه این بمب افکن شده اند  .

مترجم MSKSB
منبع
fas.org

تصویری از چگونگی کارکرد موتور  های بمب افکن

تصویری از چگونگی کارکرد موتور  های بمب افکن

نماهای جانبی
منبع:نیروی هوایی ایران



نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در جمعه 20 فروردین 1389 و ساعت 12:06 ق.ظ
ویرایش شده در جمعه 20 فروردین 1389 و ساعت 12:32 ق.ظ

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);