تبلیغات
عشق پرواز - كنكورد، اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت تاریخ



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 كنكورد، اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت تاریخ | هوانوردی ,

خیلی وقت بود دنبال چنین مطلبی در مورد هواپیمای کنکورد بودم حالا پیدا کردم خیلی باحاله می ذارم تو وبلاگ تا شما هم بخونید.

یکی از هواپیماهایی که روزگاری سرآمد عصر خود بود و هم اکنون در موزه های هوایی حسرت پرواز می خورد، هواپیمای مافوق صوت کنکورد است. در دهه 60 میلادی هواپیماها با موتور جت پیشرفت زیادی کرده و تقریباً و یا شاید كاملاً هواپیماهای پیستونی را از رده خارج نموده بودند

eshgeparvaz

کم کم نظرهایی برای تولید یک هواپیمای مافوق صوت مسافربری نیز از گوشه و کنار شنیده می شد که قادر باشد با سرعتی چند برابر سرعت صوت پرواز نموده و در بتواند مسافران خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برساند. شرکت های آمریکایی در آن زمان انجام این کار و تولید چنین هواپیماهایی را زیاد مطلوب نمی پنداشتند، در نتیجه شرکت های هواپیماسازی اروپایی بیکار ننشستند و پس از مدتی اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت جهان با سرعتی حدود 3 برابر صوت یا 3 ماخ پا به عرصه وجود نهاد که نام «کنکورد» را بر آن نهادند. این هواپیما در حقیقت نتیجه ساخت و طراحی مشترک دو کشور انگلستان و فرانسه است.

هواپیمای مافوق صوت كنكورد در یك پرواز نمایشی

در ابتدای تولید این هواپیما و انجام پرواز های اولیه، حیرت بسیاری از شرکت های هوایی را برانگیخت و بسیاری دیگر نیز خواهان برخورداری از چنین هواپیمایی برای سرویس دهی هوایی شرکت های خود شدند، اما به تدریج از گوشه و کنار زمزمه هایی که گویای حقیقت مقرون به صرفه نبودن از نظر اقتصادی و معایب دیگر بود، به گوش می رسید و باعث شد که شرکت های هوایی از تعجیل در تصمیم خود اجتناب ورزیده و مدتی به انتظار بنشینند و نتیجه عملکرد این هواپیما را شاهد باشند. دوره خدمت این هواپیما بسیار کوتاه بود، چرا در ازای سرعت بیشتر، نقایصی بسیار از جمله کاهش تعداد مسافر قابل حمل، هزینه های نگهداری و پرواز سر سام آور، مصرف سوخت زیاد، ایجاد آلودگی صوتی فراوان و ... متوجه این هواپیما گردیده و آن را از ادامه خدمت باز می داشت.

        هواپیمای مسافربری كنكورد در حال تاكسی

مسافربری در جهان، قادر به پرواز در سرعت های سوپر سونیک بود. این موتورهای بسیار قدرتمند، سوخت را به سرعت می بلعیدند و سر و صدای فراوانی را ایجاد می کردند. برای روشن تر شدن مسئله، صدای حاصل از پرواز چهار هواپیمای جنگنده تک موتوره را با هم و در یک زمان ،در نظر بگیرید که چه آلودگی صوتی فراوانی را موجب می شود. این هواپیما از بال های دلتا گونه یعنی تقریباً مثلثی شکل بهره می جست که از این نظر می توان آن را یک هواپیمای «کانارد» محسوب کرد. تنها رقیب این هواپیما، هواپیمای توپولوف TU-144 بود که این هواپیما در ظاهر بسیار به هواپیمای کنکورد شبیه بود و تشخیص آنها از یکدیگر قدری مشکل است.

تصاویری از مراحل ساخت هواپیمای مافوق صوت كنكورد

این هواپیما در یکی از نمایشگاه های هوایی پاریس برای جلوگیری از یرخورد به یک هواپیمای میراژ، سقوط نمود که همین برای بدنامی این هواپیما، تا حدود زیادی کافی بود. اما هواپیمای کنکورد سرانجام در سال 2001 به دلیل معایب و نقایص بسیار بازنشسته و از خط تولید کنار نهاده شد و مدل های تولید شده هم اکنون در اختیار موزه های هوایی در جهان هستند. البته کشور ایران هم در آن زمان قصد خرید این هواپیما برای خطوط هوایی را داشت که کارشناسان اقتصادی خریدوسرمایه گذاری بر روی این هواپیما را به دلیل مقرون به صرفه نبودن از نظر اقتصادی لغو کردند.

منبع:ولاگ هوانوردی ایر

همان طور که می دانید این هواپیما به خاطر یک سقوط از چشم انظار عمومی افتاد

علت سقوط هواپیمای کنکورد

تركیدن لاستیك این هواپیما هنگام بلند شدن از باند بود كه عامل اصلی سقوط ان شناخته شد.بررسی های اولیه بعد از این سانحه نشان داد كه بعد از تركیدن لاستیك هواپیما تكه ای از ان به به بال هواپیما برخورد كرده و موجب ایجاد نقص در كار موتور این هواپیما بوده است.

در این سانحه ۱۰۹ سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند و حدود ۴ تن نیز در بیرون هواپیما مردند.چون هواپیما ۱۵ سانیه پس از برخاستن بر روی منطقه ی مسكونی و بر روی یك هتل می افتد.

هواپیمای كنكورد یك نمونه ی نادر از همكاری فنی مهندسی دو كشور انگلیس و فرانسه است .بعدها این هواپیما بخاطر هزینه ی بالایش به موزه منتقل شد.

مهندسان در حال نصب دماغه آخرین هواپیمای كنكورد كه متعلق به شركت بریتیش ایرویز است، دیده می شوند. قرار است آخرین كنكورد به نمایشگاهی در میدلكس و نزدیك لندن منتقل شود.

این هواپیما با جدا كردن قطعات و توسط دو پرواز از نمایشگاه هوایی ادینبورو به لندن منتقل شد. در حال حاضر و به دلیل شرایط نامناسب هوایی، این پرواز با تأخیر مواجه شده است.
عكسهایی از كنكورد:



نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در جمعه 25 آذر 1384 و ساعت 12:12 ب.ظ
ویرایش شده در - و ساعت -

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);