تبلیغات
عشق پرواز - تسلیت درباره



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 تسلیت درباره | هوانوردی ,

 

        یاران چه قریبانه                  رفتند از این خانه       

هم سوخته شمع ما              هم سوخته پروانه

من امروز یعنی بیستم قرار بود كه وبلاگم رو بعد از بیس روز دوباره بروزكنم وتا دوستان و عاشقان پرواز از این مطالب استفاده كنند ولی خیلی ناراحتم از این كه به جای اینكه در مورد هواپیما و اطلاعات هوایی بنویسم وبه جای اینكه عید قربان را تبریك بگویم باید باز یك تسلیت دیگه بگویم و یك توضیح در مورد علت سقوط و نوع هواپیمای سقوط كرده و تمام.

امروز طبق انتظاری كه داشتم وبلاگ ها و سایت های هوانوردی و ..... مثل سانحه ی c130 و دیگر سانحه ها فقط تسلیت گفته بودن و بعضی ها هم اگه زیاد دلشون سوخته بود یه شعری نوشته بودند و توضیح كوتاه در موردعلل و كسانی كه سقوط كردند داده بودند.

 ولی تاكی بایدهواپیماها سقوط كند؟

و تا كی ما باید تسلیت بگیم؟

 ایا سوانح قبلی بس نبود كه ما به خودمون بیایم و تدابیر جدید بیاندیشیم؟

ایا سانحه ی هوایی هواپیمای ایلوشین سپاه كه در نزدیكی كرمان نزدیك به 300 نفر كشته داد بس نبود؟

ایا سقوط هواپیمای c130 با اون مسافراش بر روی خانه های مردم در شهرك توحید تهران بس نبود؟ پس تا كی باید این اتفاقات بیفتد و ما نادیده بگیریم و این سقوط ها باز به خاطره ها بپیوندد؟

 ایا باید این روند سقوط ادامه پیدا كند؟

در كمتر از 1 ماه دو هواپیمای نظامی ما سقوط می كنه. به قول یكی از بچه های انجمن هوا فضا (ایول ركورد سقوط دو هواپیما در یك ماه رو شكوندیم)این بار نوبت فالكن بود كه مشهور بشه .این بار مشكل چی بود؟ ایا این هواپیما هم خلبانش كم تجربه بود؟ما از جمله كشورهای اول دنیا در سوانح هوایی هستیم و این روند با تحریم های جدیدی كه كردند مطمئنا افزایش خواهد یافت چون دیگر قطعه ای برا هواپیماها نخواهیم داشت.

شاید تنها راهش این یاشد كه مثل ایران ایر هواپیماهای نظامی هم اوراق بشند و باز هم كم كمك هواپیماها تمام بشوند.

 خب همونطور كه می دونید این بار نوبت فالكن بود كه سقوط كند و عزیزان دیگری را از دست بدهیم.(این بار فرماندهان نظامی كه مطمئنا دشمنانمان از شهادت چنین افرادی خیلی خوشحال شده اند).

اللبته سوا از این هواپیما كه اگر عمرش خیلی كم باشه بیشتر از سی سال هستش موضوع صدا و سیمای بیطرف ماست كه واقعا بی طرف عمل كرد.هممون شاهد بودیم كه در سقوط c130 صدا و سیما چه كرد و چطوری دل مردم رو به درد اورد به طوری كه حتی در زلزله ی بم اصلا چنین كارهایی نكرده بودند و اگر به خاطر داشته باشید در سقوط هواپیمای ایلوشین سپاه در كرمان كه حدود 300 نفر شهید شدند این طور سروصد نكردند

 ایا مگر انها ادم نبودند؟مگر شهید نبودند؟

خب دیروز بی طرف بودن صداوسیما بعد از سقوط فالكن كاملا ثابت شد چرا این بار برنامه های طنزشان را قطع نكردند؟چرا در سقوط c130 تا دو روز موزیكی پخش نمی كردند و.....ولی دیروز اصلا مثل اینكه احمد كاظمی كشته نشده بود پس چرا دیگر نجف زاده گریه نمی كرد؟

پس چرا .......... اگر افشار یك خبرنگار بود احمد كاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه بود.

اللبته من هیچ قصد جسارتی به شهیدان والا مقام سقوط كرده با c130 را ندارم انها به بهترین مقام و به ارزوشان كه ارزوی ما هم هست و خدا به ما هم قست كند رسیدند.

اسامی شهدا

 سردار احمد كاظمی(فرمانده نیروی زمینی سپاه)، سعید مهتدی معاون هماهنگ كننده و فرمانده لشكر 27 حضرت رسول (ص)، سعید سلیمانی معاون عملیات نیروی زمینی سپاه ، حنیف مسئول اطلاعات نیروی زمینی، یزدانی فرمانده یگان توپخانه ، آذین پور و اسدی از اعضای دفتر فرماندهی نیروی زمینی، رشادی معاون نیروی زمینی و كربندی خلبان هواپیما ، الهام نژاد و بصیری(مهندس پرواز) از جمله این شهدا هستند .

من من وظیفه ی خودم می دونم كه به همشهریان عزیز و به خصوص خانواده ی شهید بصیری كه مهندس پرواز هواپیمای سقوط كرده ی فالكن بود تسلیت عرض می كنم و امیدوارم كه ما را هم شریك غم خود بدانند.

ما باز هم نخبگانی را از دست دادیم كه بدست اوردن چنین اشخاصی متعهد به جمهوری اسلامی خیلی سخت است.

 مطلبی رو در همین مورد در سایت بازتاب به نوشته ی فرشاد مهدی پوردیدم كه اینجا می ذارم اگه شما هم نخوندید بخونید

باز هم سقوط، باز هم تردید

هواپیمایی که صبح دوشنبه در ارومیه متلاشی شد، سرنشینان عادی‌ای را با خود حمل نمی‌کرد؛ نه آن‌که خون آنها رنگین‌تر و جانشان باارزش‌تر باشد، بلکه همه آنان در ردیف مشهورترین و پرسابقه‌ترین چهره‌های نظامی کشور به شمار می‌رفتند. آن هم در رأس یک نیروی استراتژیک: نیروی زمینی سپاه.

سقوط فالکون، یادآور شهادت فرماندهان ارشد نیروی هوایی ارتش در یک دهه قبل است. هواپیمایی که در اصفهان، آتش گرفت و جان «ستاری» و چند فرمانده مهم دیگر را گرفت. حالا دوباره ماجرا تکرار شده است و ابری متراکم از ابهامات بر همه جا سایه افکنده است.

نخست؛ مطابق یک قانون نوشته و نانوشته، پس از آن‌که هواپیمای حامل فرماندهان ارتش در ابتدای جنگ و در نزدیکی تهران سقوط کرد و کشور را در آن شرایط بحرانی، شوک‌زده کرد، تردد جمعی فرماندهان عالیرتبه نظامی در یک هواپیما، ممنوع بوده و چنین پروازی، اجازه بلند شدن ندارد. این مهم‌ترین پرسشی است که در هنگام سقوط هواپیمای شهید ستاری، به میان کشیده شد و پاسخی نیز دریافت نکرد. حالا فرمانده نیروی زمینی سپاه ، مسئول اطلاعات نیروی زمینی سپاه، فرمانده لشگر 27 محمد رسولالله(ص)، فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه، فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه و... همگی بر جت فالکن سوار بوده‌اند و آن پرسش دوباره در میان است.

دوم؛ نقص فنی هر دو موتور، علت اصلی سقوط اعلام شده است. با این همه این علت نمی‌تواند رافع نگرانی‌ها و دلمشغولی‌های افکار عمومی باشد. آن هم در موقعیتی که یک هواپیمای دیگر نظامی (C-130 ارتش) در حدود یک ماه پیش سقوط کرد و هنوز پرونده آن مفتوح و پرسش‌ها برجاست؛ دو سال پیش هم هواپیمای حامل جمعی از نیروهای سپاه در ارتفاعاتی نزدیک کرمان سقوط کرد. گرچه محدوده مربوط به نیروهای نظامی است ولی همین مسئله‌، که در پیوندی ناگسستنی با امنیت ملی است، حساسیت‌ها و دغدغه‌ها را دو چندان می‌کند. هواپیمایی که به یکباره دو موتورش از کار می‌افتد، چندان هواپیمای سالمی به نظر نمی رسد که بتوان بدان اجازه پرواز داد.

سوم؛ فرماندهان شهید فالکون سپاه، در ردیف چهره‌های برجسته‌ای بودند، که در آمدن و رفتن و جابجایی شان، موجب تحولات بسیاری است. مردانی صاحب تجربه، که در پست‌های کلیدی شان از بازوان اصلی حفظ امنیت شناخته می‌شدند. افسوس خوردن چاره کار نیست، چه در اثر همین سهل‌انگاری‌ها جان‌های بسیاری از عزیزترین نیروهای این مرز و بوم، فدا شده است. ستاری، صیاد شیرازی، لاجوردی و حالا کاظمی، سلیمانی، حنیف، مهتدی و... یادمان باشد، فرصت‌ها اندک است و نیروها محدود؛ یک فرمانده معتمد و عالیرتبه نظامی، محصول چند روز و ماه نیست، سال‌ها فرصت طلبیده و تجربه اندوخته است و رفتنش بسیار پرهزینه است.


هرچند حضرت امام فرمود: «با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد». این تقدیر همیشه انقلاب بوده و بی‌تردید، جای آنها را مردانی راست قامت و محکم، پر خواهند کرد.

 در روز دوشنبه 19 دی هواپیمای جت فالكن كه از جمله كوچكترین هواپیماهای جت مسافربری دنیاست در پرواز از تهران به مقصد ارومیه كه حامل فرماندهان علی رتبه ی سپاه پاسدارن بودند در نزدیكی های ارومیه و در حالی كه اماده ی فرود در فرودگاه ارومیه بود به علت باز نشدن سه چرخ هواپیما ویا روشن نشدن چراغهای نشان دهنده ی باز بودن چرخ های هواپیما و اطمینان حاصل نكردن خلبان از باز بودن چرخ ها كه خلبان پس از مدتی كه در اسمان ارومیه به پرواز در امد كه شاید چرخها باز شود ولی فایده ای نداشت و قصد بازگشت به تهران را می كند كه در راه متوجه می شود كه چرخ ها باز شده است و باز برای فرود به سمت فرودگاه ارومیه بر می گرددكه در راه فرودگاه دو موتور این هواپیما از كار می افتد و هواپیما بصورت مرتب ارتفاعش كاهش پیدا می كند به طوری كه توانایی اینكه خود را به فردگاه برساند را ندارد و خلبان تصمیم می گیرد كه در جاده هواپیما را فرود بیاورد و به گفته ی شاهدان موفق به این كار می شود ولی به خاطر اینكه راه جاده مستقیم نیست و پس از مسافت كمی كه درزمین كشانده می شود از جاده خارج شده و به باغ كنار جاده برخورد كرده و....... در مورد اینكه چرا هواپیمای حامل افراد به این مهمی و فرماندهان عالی رتبه ی كشور باید چرخ هایش باز نشود ودو موتورش به صورت همزمان خاموش شود اگر دستی در كار نباشد بدون شك این فرسوده بودن بیش از اندازه ی هواپیما را نشان می دهد(تحقیقات جدید حاكی از ان است كه علت خاموش شدن دو موتور هواپیما زود تمام شدن بنزین ان هواپیما بوده كه ان هم به این علت است كه چون هوا نا مساعد بود هواپیما بنزین بیشتری مصرف كرده است) هواپیمای جت فالكن از جمله هواپیماهایی است كه در زمان حكومت پهلوی خریداری شده است در ضمن بهتر است بدونید هم اكنون هم حدود نصفی از ناوگان هوای كشور از ان زمان مانده و ما هنوز از خریدهای شاه استفاده می كنیم.اللبته هواپیمای فالكن هواپیمایی دارای دو موتور جت می باشد.توضیح در مورد این هواپیما در ارسال های بعدی .

عکس هایی از فالکن ۲۰

عکسهایی از سانحه

فعلا یا علی



نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در پنجشنبه 22 دی 1384 و ساعت 07:01 ق.ظ
ویرایش شده در پنجشنبه 29 دی 1384 و ساعت 01:01 ق.ظ

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);