تبلیغات
عشق پرواز - A320 هفده سال فراتر از زمان خود



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 A320 هفده سال فراتر از زمان خود | هوانوردی ,

A320

وقتی كه نخستین هواپیمای

هر چند امروزه بحث كنترل توسط كامپیوتردر مقابل كنترل توسط خلبان جزی از مبحث صنعت هوایی نیست ولی این سوال باقی می ماند كه در حالی كه برنامه های تولید هواپیما در دومین دهی خود است و بدنه هواپیما پیشرفت چندانی نداشته است با چه كیفیتی سیستم های هوایی عرضه شده است؟

در قضاوت سیستم های هوایی هواپیما در حالی كه مدل

شركت هواپیمایی ایرباس وجود هر نوع تغیر اساسی را انكار می كند پس نمونه ی AMERICAN WEST AIRLINE اقای BUMET چنین می گوید كه:موقیت ما بسیار روشن است شركت TOULOUSE مجموعه ای از موارد مدرن سازی هم در قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری را ارائه كرده است و هر چقدر تكنولوژی جدیدتر باشد زودتر از دور خارج می شود.

20و 53 و A319 32 كه مدل بسیار پیشرفته ی A320 شماره 52 را شامل می شود كه در حد استاندارد قابل قبول و رایج نگاه دارد.AWA در حال اماده سازی یك سیستم مدیریت پرواز THALESبر هواپیماهای خود می باشد.Honeywell ارائه می كند زیرا این سیستم انتخاب ها و عملكردهای جدید دارد و به كارگیری ان راحت تر است Paul Rheudasil مدیر فنی اموزش و پروا می گوید:با زدن با زرن كلیدهای كمتری در تعیین مسیر كنترل فرود دقیق تر است و ظرفیت بیشتری برای اطلاعات وجود دارد و نصب برامه ی مدیریت پروازی كار اسانی است.A319 دیده می شود و AWA با این مورد مشكلی ندارد و حداقل تفاوت را ان هم در اموزش كادر پروازی اعمال می كند.اللبته همه ی موارد به سادگی قرار دادن یك CD ROM و انتظار برای ظاهر شدن برنامه ی موردنظر WIZARD نیست.در اكثر كامپیوتر ها ارتقا نرم افزاری به معنی برداشتن یك جعبه و قرار دادن ان روی نیمكت ازمایشگاه هست هر چند در هواپیماهای جدیدتر ارتقا بعضی سیستم ها را از طریق یك Flopyy Drive می توان انجام داد.بهبود A320 از طرف سازندگان ان فقط یك نقطه ی منفی دارد و ان هم پیوسته بودن است كه این رویه هرگز توقف ندارد.rheudasil می گوید :نكته ناامید كننده ان است كه ما حساس می كنیم به مانند داریم به خدمت ایرباس هستیم و تكامل سیستم های نرم افزاری پیوسته است.A320 شماره 69 را با ییش از 33500 ساعت و 29000 سیكل اجرا می كند كه این برنامه در اكتبر 1989 ارائ شد.اقای Eckar Ewald مدیر سیستم های فنی و مهندسی می گوید:در گذشته موارد زیادی از تنظیم مجدد دیده می شود كه در حال حاضر بسیار نادرست است به طور كلی در یك هواپیما سیستم كنترل پروازی مورد اعتماد ترین واحد محسوب می شود كه میزان توجه و مراقبت در ان ها معادل سیستم های مشابه در هواپیماهای مكانیكی است .awa لوفت هانزا مدل های A320 خود را به روز كرده است اقای Ewahd می گوید استاندارد قدیمی ترین هواپیماهای ما مشابه جدیدترین هواپیماهاست.به خصوص وقتی هواپیماها برنامه های عملیاتی دارند و به لحاظ قابلیت اعتماد شركت تفاوت های اشكاری میان قدیمی ترین A300 و A321 با 7000 سیكل می بینید.MSN 69 یك از بهترین هواپیماهای ناوگان است.همگام با تكنولوژی روز در سال 1987 كامپیوترهای A320 با میكروچیت هایی چون INTEL 8086 كه د مدل های ان مان PS 2/IBM استفاده می شد مجهز شدكه امروز دیگر هی شركتی از اینها استفاده نمی كنند.Brousse می گوید:ما ما بری خود شركایی تعیین می كنیم و انها را وادار می كنیم كه مشكل را مدیریت و حل كنند.Elevator و شهپر aileron طراحی مجدد شد.در ان مورد سخت افزار مربوط به قدرت محركه می تواند معكوس شود.یك شماره قطعه ی منفرد برای همه انواع معتبر است.كامپیوتر جدید كارایی بیشتری دارد و قابل اعتماد تر است اما بسیاری از Elac های قدیمی به خوبی كار می كنند و غالب كامپیوترهای كنترل پرواز طراحی مجدد نشده اند.لوفت هانزا كه زمانی پیشتاز تعویض جهشی ناوگان خود بود امروزه برای جانشینی هواپیماهای a320 خود هیچ عجله ای ندارد و حتی این مسئله در مورد قدیمی ترین ان ها هم صدق می كند.awa و هم لوفت هانزا اظهار می كنند كه هواپیماهای قدیمی به روز شده ی اساسا با جت های جدید تفاوتی ندارند و در نهایت نتیجه گیری می كند دیگر هواپیمای a320 ساخت سال 1987 وجود ندارد.

اولا طرح اصلی و كار اولیه ی ان قابل قبهل بوده و هیچ هواپثیمایی با ان طرح در شكل و وضعیت اولیه ی خود رها نشده است.مالكیت و مهندسی خطوط هواپیمایی

ایرباس نیز یك سیستم مدیریت پرواز

نقطه ی مطلوب راجع به ایرباس ان ات كه بسیاری از سیستم ها نصب شده و اماده كار هستند و نیاز به سیم كشی در ان نسبت به هواپیماهای قدیمی تر كاهش یافته است و این بر همه ی مدل های جدید صدق می كند .در مورد اعمال ارتقا سیستم بدون به وجود اوردن فرق ها و تفاوت های بی مورد و بیهوده میان هوایماهای قدیمی و نیز جدید امتیاز و یك حسن خوبی است.

مثلا میان دو اتومبیل از یك نوع مدل 2000 و 2001 اللبته خارجی تفاوت های زیادی وجود د ارد ولی در یك هواپیما در مقایسه با قدیمی ترین و جدید ترین نوع ان فرق زیادی احساس نمی شود و از طرف دیگر تفاوت در سیستم الكترونیكی مدل های قدیمی تر و جدید

اقاس

لوفت هانزا

به مانند

پ از تولید هواپیمای 700 بعضی تغییرها برای صرفه جویی مالی انجام شد كه پس از ان در برخی موارد باید و الزاما سیر معكوس پیدا می كد در در حقیقت هواپیمای

مهمتر از همه اینست كه كسی میل ان را ندارد كه این موارد را در مقادیر بسیار اندكی كه ایرباس بدان نیاز دارد.یعنی فقط 300 مورد در سال را بسازد.سازندگان و شركا ان ها این مسئله را سالهل پیش پیش بینی كرده بوند.اقای

اگر ما چاره ای جز تعویض قطعات نداشتیم باید به موقع از این مسئله مطلع شویم و در زمان انتخاب قطعات باید در دایره ی مدیریت باشیم.هر شش ماه یكبار عرضه كنندگان قطعات با مدبران ایرباس ملاقات می كنند و تا از مشكلات در راه با خبر یاشند و تا ب امروز سازندگان هواپیما توسط شكلات غافلگیر نشده اند.

در بعضی از موارد ایرباس و شركای ان دستوراتی در مورد اخرین خرید صادر می كنند به طوری كه قبل از بسته شدن خط تولید ان ها دستور خرید میكروچیبپ لازم تا سال 2020 را داده اند.می توان بعضی قطعات را با قطعات متفاوت اما قابل تعویض جانشین كرد.

اقای بروس می گوید:اگر قطعه مورد كوچكی مانند ماومت باشد ما مشكل را حل می كنیم.شماره مشخصات قطعه ی مورد اصلاح می شود تا برای قطعه ی جدید قابل تطبیق باشد .وی افزود در موارد محدودی برای كامپیوترهای ثانویه طراح جدید مورد نیاز بوده است اما هیچ كدام از برنامه های اصلی از رده خارج نشده اند.

برای مثال برای كامپیوتری برای بالا بردنده

هم

A320 در اكتبر 1987 به خط هوایی فرانسه تحویل گردید تحولی در تكنولوژی كنترل پرواز محسوب می شدو نیز شاخص به كار گیری گسترده ترین طیف سیستم های اتوماتیك و كامپیوتری در كابین پرواز هواپیماهای حمل و نقل غیرنظامی به حساب می امد.امروزه در شرایطی كه در جدیدترین مدل های عرضه شده توسط بویینگ سیستم كابلی دیده می شود جت های كوتاه بردی مثل EMBRARER نیز می توان ان را مشاهده كرد یاد اوری سیستمهایی كه درست در نقطه ی مقابل ان است.و توسط همین شركت عرضه شد مشكل است.A320 رقابت تنگاتنگی در همه ی ابعاد با مدل NG737 دارد و جواب سوال قبلی اینست كه این پیشرفت ها مطلوب بوده است.MRK2 برای A320 موجود است؟ اقای STUART MANN كه مدیر بازاریابی شركت ایرباس است به این سوال پاسخ منفی می دهد.بیش از 121 مشتری سفارش ساخت 3100 هواپیما در مدل های گوناگون به شركت ایرباس داده شده و 2200 سفارش دیگر نیز به این شركت داده شده است.مثل این كه مصرف كننده های سفارش دهنده ی هواپیما مایل به هیچ گونه تغییرات اساسی در مدل های ایرباس نیستند.مشتریان یعنی شركت های هوایی مدل های A320 و مدل های مشابه ان را به ناوگان خود می افزایند و از این مسئله ناراضی به نظر نمی رسند كه قدیمی ترین مدل های A320 را انچنان نگه داری كنند كه مشابه هواپیماهای مدل جدید از این نوع است .مدل های هواپیمایی تك راهرو مشخصه های مشابه دیگر مدل های ایرباس را دارند.اولین بار در مدل های A600 A500 A340 صفحه ی كنترل تمامی موارد از سیستم های سرگرمی مسافران گرفته تا كنترل تانك ذخیره انجام می دهدو این سیستم در مدل A318 استاندارد شد و سپس در مدل های تك راهرو عرضه شد و سپس در مدل های تك راهرو دیگر عرضه شد و یك سیستم ترمز الكتریكی جانشین نیز برای اولین بار در مدل A318 به كارگرفته شده است .مدل a318 دارای الات دقیق پروازی و پشتیبانی LCD می باشد كه این تكنولوژی در همه ی هواپیماهای این خانواده دیده می شودو جانشین صقحات crs و ابزارهای پشتیبانی الكترومكانیكی هستند كه از رده خارج محسوب می شوند.در اینده خانواده هواپیماهای A320 مجهز به سیستم های دیجیتال سقفی THALES خواهد بود و این تكنولوژی در حال گسترش براس تمام خطوط تولید ایرباس می باشد و با سیستم های حس گر دیداری پیشرفته سازگار خواهد بود.در حالی كه یك A320 نسبت به مدل های اولیه ان از نمای خارجی غیر قابل تشخیص است و از درون اطاقك خلبان نیز تفاوت محسوس ندارد.با یك برنامه ریزی دقیق و منسجم كه پایداری و قابل اعتماد بودن برای سیستم های الكترونیكی و دیگر سیستم های هواپیما در ان مد نظ بوده است تفاوت های اساسی و مهمی را شامل می شود.مدیریت توسعه سیستم های خط تولید هواپماهای تك راهرو اقای BROUSSE می گوید در مجموع به دو دلیل با گذشت زمان سیبستم های اویونیك A320 با اشكال روبرو نبوده است.
  هفده سال فراتر از زمان خود

نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در چهارشنبه 28 دی 1384 و ساعت 11:01 ق.ظ
ویرایش شده در چهارشنبه 28 دی 1384 و ساعت 12:01 ب.ظ

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);