تبلیغات
عشق پرواز



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



  | هوانوردی ,

هر كه را هستم منش مولا و دوست

بن عم من علی مولای اوست

عید سعید غدیز خم به همه ی مسلمانان به خصوص ایرانیان و همشهریان عزیز تبریک عرض می کنم

متن خطبه غدیر

ستایش خداوندى را كه در یگانگى اش برتر, در یكتایى اش نزدیك , در سلطانش جلیل ودر اركانش عـظـیـم اسـت و در جاى خویش از جهت آگاهى به همه اشیا احاطه دارد و همه آفریدگان را به قـدرت و بـرهـان خود مقهور ساخته است , از ازل مجید و پیوسته محموداست , پدید آورنده همه آسـمـانـها و نگه دارنده همه زمینها و جبار زمینها و آسمانهاست ,بسیار ستوده و پاك , پروردگار فـرشـتـگـان و روح اسـت , آن كـه بـر هر كه مى بیند تفضل داردو بر هر كه آفریده نعمت بارد, هر دیـده اى را بـبیند و هیچ دیده او را نبیند.. .
كریم و حلیم وبا گذشت است , همه چیز را به رحمت خود در برگرفته و بر همگان به نعمت خویش منت نهاده است .
نه در انتقام ستاندن شتاب دارد و نـه بـه عذابى كه مردمان سزاوارش شده اند به سرعت مبادرت ورزد .
همه نهفته ها را دریافته و به همه اسرار پنهان آگاه است . نه پدیدارى بر او ناپیدا و نه پنهانى براى او ناشناخته است .
بر همه چیز احاطه و چیرگى دارد و در انجام هر كار توان و بر هر چیز قدرت دارد . چیزى همانند او نیست و او پـدیدآورنده هر شیئ است , آن زمان كه هیچ شى ء نبود . برپاى دارنده قسط است و خدایى جزاو كه عـزیـز و حـكـیـم است نه
والاتر از آن است كه دیده اى او را دریابد و حال آن كه اوهمه دیده ها را ادراك كـنـد و او لطیف و خبیر است .
هیچ كس از آنچه فهمیده به اوصاف اونمى رسد و هیچ كس آشكار و نهان در نمى یابد كه او چگونه است , جز بدانچه او خودرهنمود داده است .
گـواهـى مى دهم خداوندى را كه قدس او سرتاسر دهر را آكنده , همان كه سرتاسر ابدیت از نور او درخشیده , همان كه فرمان خود را بدون رایزنى با هیچ رایزن و بدون آن كه او راشریكى در تقدیر و یـا دگرگونیى در تدبیر باشد به عرصه اجرا كشیده است .
آنچه را پدیدآورده بى هیچ الگویى پدید ساخته و آنچه را آفریده بى هیچ تكلف و چاره جویى و یاكمك جستن از دیگران آفریده است .  اشیا را به هستى آورده و آنها هست شده و آنها رااز عدم خلق كرده پس آشكار شده اند .
پس او خدایى است كـه هـیچ خدایى جز او نیست ,داراى صفتى است استوار و كردارى شایسته و عدالتى كه هرگز به ستم نیالوده است . كریمى است كه همه چیز به او بازمى گردد.
گواهى مى دهم او همان خدایى است كه همه چیز در برابر قدرت او سر به تواضع نهاده ودر برابر هـیـبـتش دل به خضوع داده است . مالك همه ملك و تدبیر كننده فلك وتسخیركننده مهر و ماه است كه هر كدام براى سرانجامى كه تقدیرشان شده در حركتند.شب را به روز مى پوشاند و روز را به شب و هر یك در پى دیگرى مى دود.
درهـم كـوبنده هر زورگوى كینه توز و نابود كننده هر شیطان سركش است . هیچ ضد و ندى با او نـیـسـت .. . یـگانه و بى نیاز است , نه از كسى زاده و نه كسى از او زاده است و نه او راهمتایى همراه اسـت . خدایى یگانه و پروردگارى ستوده كه مى خواهد و به اجرادرمى آورد, اراده مى كند و حكم مـى رانـد مـى بـرد, مـى دانـد و در شمار مى آورد, مى میراندو زنده مى كند, مى آمرزد و بى نیازى مـى دهد, مى خنداند و مى گریاند, بازمى دارد ومى دهد, ملك و ستایش از آن اوست , خیر و نیكى در دست او, و او بر هر چیز تواناست . توانایى كه شب را به روز و روز را به شب درمى آورد. هیچ خدایى جز او نیست كه عزیز و غفار است .. . پاسخ گوینده دعا و فراوان دهنده عطا وشمارشگر نـفـسهاى مردمان است . و همو پروردگار پریان و آدمیان است . نه چیزى بر اودشوار مى افتد, و نه فریاد فریادخواهان او را به ستوه مى آورد و نه اصرار اصراركنندگان او را دلگیر مى كند .
نگه دارنده هـمـه جهانیان و توفیق دهنده رستگاران و مولاى همه عالمیان است و بر همه آفریدگان حق آن دارد كه او را سپاس گویند و ستایش كنند...
او را در شادى و غم و سختى و آسایش مى ستایم و به او و فرشتگان و كتب و پیامبرانش ایمان دارم .
فـرمـان او را بـه گـوش جـان مى گیرم و بدان گردن مى نهم , به سوى آنچه او راخشنود سازد مى شتابم و از سرشوق به طاعت او و ترس از عقوبت او تسلیم تقدیر اومى شوم , چه , او خدایى است كـه از مكرش ایمنى نیست و از ستمش ترسى نه .
بر بندگى خود اقرار دارم و بر خدایى او گواهى مى دهم .
ایـنـك آنچه را به من سفارش شده انجام مى دهم از بیم آن كه اگر آن را ترك كنم عذابى ازاو مرا در برگیرد كه هیچ كس هر چند با سپاهى گران نتواند آن را از من دور سازد .
او كه خدایى جز او نـیـسـت مـرا آگاهانیده كه اگر آنچه را بر من نازل كرده است به مردم نرسانم هیچ رسالت او را نـرسـانـده ام .
او كه كفایت كننده و بسیار بزرگوار است مصونیت مراتضمین كرده و بر من چنین وحـى فـرسـتـاده است : بسم اللّه الرحمن الرحیم : (اى پیامبر!آنچه را از خداوند) درباره على (ع ) ـ یـعـنـى امـامت و خلافت او ـ (بر تو نازل شده است به مردم برسان و اگر چنین نكنى رسالت او را نرسانده اى .
خداوند خود تو را از مردمان نگه مى دارد.) اى مردم ! مـن در رسـانـدن آنچه خداوند بر من نازل كرده كوتاهى نكرده ام و اینك نیز علت نزول این آیه را براى شما بیان مى دارم : جبرئیل سه بار از جانب پروردگار كه خود (سلام ) و خداوند سلامتى است , بر من فرودآمده كه در این جمع برخیزم و به هر سفید و سیاه خبر دهم كه على بن ابى طالب (ع ),برادر و وصى و خلیفه و امام پس از من است كه نسبت به من جایگاهى چون جایگاه هارون نسبت به موسى دارد, جز این كه پـس از مـن پـیامبرى نیست .
او پس از خدا ورسولش ولى شماست و خداوند ـ تبارك و تعالى ـ در ایـن باره آیه اى از كتاب خویش برمن نازل ساخته است : (انما ولیكم اللّه ورسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلوة ویؤتون الزكوة وهم راكعون .) ((594)) عـلى بن ابى طالب (ع ) همان كسى است كه نماز به پاى داشت و در ركوع صدقه داد وهموست كه در همه حال خداى را مى طلبد.
اى مـردم ! مـن از جـبرئیل خواستم مرا از رساندن این فرمان به شما معذور بدارد, چرا كه ازكمى پـرهـیـزگـاران , فـزونى منافقان , حیله گرى گناهكاران و سستى عقیده كسانى كه اسلام را به ریـشـخند مى گیرند خبر داشتم , همانها كه خداوند در كتاب خود آنان را بدین وصف خوانده كه آنـچه را در دلشان نیست به زبان اظهار مى دارند و این را كارى سبك مى شمارند در حالى كه نزد خداوند گران است .. ..
آنان بارها مرا آزردند تا جایى كه مرا (گوش ) نامیدند.. .
و به خاطر این كه فراوان با آنهاهمراه بودم و بـه آنها توجه داشتم مدعى شدند كه من چنانم , تا زمانى كه خداوند در این باره آیه اى نازل كرد: (كـسـانـى از آنان هستند كه پیامبر را مى آزارند و مى گویند او كوش است .
بگو گوش است ) ـ بر كـسـانى كه گمان مى كنند كه او گوش ـ (نكو براى شماست , به خداوند ایمان دارد و مؤمنان را نیز تصدیق مى كند) [توبه /61].
اگـر مـى خواستم آنها را به نام برشمارم برمى شمردم , اگر مى خواستم به تك تك آنان اشاره كنم اشـاره مـى كـردم و اگـر مـى خـواسـتـم به شما از آنان نشانه اى دهم مى دادم اما من درباره آنان بـزرگـوارى در پـیـش گرفتم , ولى این همه خداى را از من خشنود نمى كند مگرآن كه آنچه را خـداونـد بـر مـن نـازل كـرده به شما برسانم .
ـ پیامبر سپس این آیه از قرآن راتلاوت فرمود: (اى پیامبر! آنچه را از جانب خداوند) درباره على (ع ) (بر تو نازل شده است به مردم برسان و اگر چنین نكنى رسالت او را هیچ نرسانده اى .
خداوند نیز تو را ازمردم نگه مى دارد) [مائده /67].
ایـنـك اى مـردم , بدانید كه خداوند او را براى شما به عنوان ولى و امام تعیین كرده و طاعت او بر مهاجرین و انصار و بر تابعینى كه به نیكى از آنان پیروى كردند, بر شهرنشین وبادیه نشین , بر عجم و عـرب , بر آزاد و برده , بر كوچك و بزرگ و بر سفید و سیاه و بر هریگانه پرست واجب است .
فرمان او روا, سـخـن او مـقـبـول و امر او نافذ است .
آن كه با اومخالفت كند ملعون , آن كه در پى او رود رحـمـت شده و آن كه او را باور دارد مؤمن است .
خداوند او و هر كه حرف او را شنود و از او فرمان برد آمرزیده است .
اى مردم ! این آخرین بار است كه من در چنین جمعى از شما, حضور مى یابم .
پس فرمان خداوند را بـشـنوید و بپذیرید و بدان گردن نهید كه خداوند ـ عزوجل ـ مولا و خداى شماست .
پس از او نیز مـحمد(ص ), همان كه ایستاده و با شما سخن مى گوید, ولى شماست و پس از من نیز على (ع ) به فرمان پروردگارتان ولى و امام شماست .
سپس نیزامامت در نسل من از فرزندان اوست تا آن روز كه خداوند و رسول او را ملاقات كنید...حلالى نیست جز آنچه خداوند حلال كرده و حرامى نیست جز آنچه خداوند حرام كرده .. .
و او خود مرا از حلال و حرام آگاهانیده است .
و من آنچه پروردگارم از كتاب وحلال و حرام خویش به من آموخته ادا كردم .
اى مـردم ! هـیـچ علمى نیست مگر آن كه خداوند آن را در من گرد آورده و هر علمى هم كه من آمـوخـتـه ام آن را در امام متقین فراهم ساخته ام و هیچ علمى نیست مگر این كه آن را به على (ع ) آموخته ام و همو (امام مبین ) است .
اى مردم ! از او دور نشوید و از او نگریزید و در برابر ولایت او تكبر نورزید و سرمپیچیدچه , او همان كـسى است كه به حق راه مى نماید و بدان عمل مى كند و باطل را مى میراند واز آن نهى مى كند و در راه خـدا مـلامـت هیچ ملامتگرى او را نمى گیرد .
او نخستین كسى است كه به خدا و رسولش ایـمان آورد .
هموست كه خود را فدایى رسول خدا ساخت وهموست كه با رسول خدا بود, در حالى كه هیچ كس دیگر در كنار پیامبر نبود كه همراه اوخداى را بپرستد.
اى مردم ! او را برتر دارید كه خداوند برترش داشته و او را بپذیرید كه خداوند او راگماشته است .
اى مردم ! او امامى است از جانب خداوند و خداوند هرگز آن را كه منكر او شود نخواهدآمرزید و بر او تـوبـه نخواهد كرد .
خداوند بر خود واجب ساخته كه با هر كس فرمان او رامخالفت ورزد چنین كـنـد و او را براى همیشه و تا زمان زمان است به عذابى سخت گرفتارسازد .
پس از این بپرهیزید كـه با او مخالفت ورزید و بدین سبب در آتشى درآیید كه سنگها و آدمیان هیزم آنند و براى كافران آماده شده است .
اى مـردم ! ـ به خداوند سوگند ـ پیامبران و رسولان نخستین تنها به من مژده داده شده اند ومن خـاتـم انبیا و مرسلین و حجت خدا بر همه آفریدگان آسمان و زمین هستم و هر كه دراین تردید ورزد كـافرى است به كفر جاهلیت نخستین و هر كه در بخشى از این سخنانم تردید آورد در همه آن تردید آورده و آن كه در همه این حقایق تردید آورد به دوزخ ‌رود.
اى مـردم ! خـداونـد بر من منت نهاده و احسان و نیكى ورزیده و مرا بدین فضیلت گرامى داشته است و خدایى جز او نیست .
در هر حال و پیوسته تا همیشه روزگار او را از من ستایش است .
اى مـردم ! على (ع ) را برتر بدارید كه برترین مردم ـ اعم از مرد و زن ـ پس از من است وخداوند به واسطه ما روزى بندگان را نازل كرده و بقاى خلق به ماست .
هر كس این گفته مرا نپذیرد و با آن مخالفت كند, لعنت شده لعنت شده و مغضوب مغضوب است .
هـان كـه جـبرئیل مرا از جانب خداوند بدین حقیقت خبر داده كه مى گوید: (هر كس باعلى (ع ) دشمنى ورزد و ولایت او را نپذیرد لعنت و خشمم بر اوست .) پس باید هر كس بنگرد كه براى فردا چه پیش مى فرستد و از خداوند پروا كنید كه با او مخالفت ورزید وگامهایى پس از استوارى بر راه بلغزد و خداوند بدانچه مى كنید بسیار آگاه است .
اى مـردم ! او هـمان (قبال خدا)ست كه در كتاب خود از آن یاد كرده , مى گوید: (كه كسى بگوید: افسوس بر آنچه در قبال خداوند كوتاهى كردم ) [زمر/56].
اى مردم ! در قرآن تدبر كنید و آیاتش را بفهمید و به محكمات كتاب بنگرید و در پى متشابهات آن نروید كه به خداوند سوگند تنها و تنها آن كسى فرمانهاى بازدارنده قرآن رابرایتان بیان مى دارد و تفسیر كتاب را برایتان روشن مى سازد كه اینك من دست او راگرفته , بازوى او را فشرده و او را به سـمـت خـویـش بالا آورده ام و به شما اعلام مى كنم هركس من مولایش بوده ام , على (ع ) مولاى اوست و على (ع ) پسر ابوطالب برادر و وصى من است و موالات او به فرمان خداوند است كه آن را بر من نازل كرده است .
اى مـردم ! عـلـى (ع ) و فـرزنـدان پـاك مـن هـمـان گـرانـسنگ كوچكترند و قرآن گرانسنگ بزرگتراست .
آنان امینان خداوند در میان آفریدگان و حكیمان او در زمینند.
هـان كـه وظیفه ام را انجام داده ام ! هان كه رسالت خداى را رسانده ام ! هان كه به مردم شنوانده ام ! هان كه حقیقت را روشن ساخته ام ! هـان كـه خـداوند فرموده و من نیز از جانب خداوند مى گویم : امیر مؤمنان كسى جز این نیست و زمامدارى مؤمنان پس از من براى هیچ كس جز او روا نباشد! پـیامبر كه از آغاز تاكنون على (ع ) را بالا نگه داشته تا آن جا كه پاى على (ع ) برابر زانوى آن حضرت شده بود .
در این هنگام دست خود را بر بازوى او زد و دست او را بلند كرد وسپس فرمود: اى مردم ! این على (ع ) برادر و وصى و دربردارنده همه دانش من و خلیفه من بر امتم وكسى است كه كتاب خداى ـ عزوجل ـ را تفسیر مى كند, مردم را به سوى او مى خواند,آنچه او را خشنود سازد انـجام مى دهد, با دشمنان او دشمنى دارد, بر فرمانبرى از او بادیگران پیوند ولایت بندد و مردم را از نـافـرمـانـى او بازدارد .
خلیفه رسول خدا,امیرمؤمنان , امام هدایتگر و به فرمان خداوند كشنده نـاكـثـیـن و قـاسـطـیـن و مارقین است .
مى گویم : به فرمان پروردگارم از سخن حق برنگردم .
مى گویم : پروردگارا! هر كه او رادوست بدارد دوست بدار, هر كه او را دشمن بدارد دشمن بدار, بر هر كه او را انكار كندلعنت فرست و بر هر كه حق او را منكر شود خشم آور.
پروردگارا! تو خود این سخن بر من نازل كردى كه امامت پس از من از آن على (ع ) است .
اینك در بـرابـر آن كه این حقیقت را بیان مى دارم و او را به امامت نصب مى كنم دین بندگان را براى آنان كـامـل كـردى , نـعمت خویش را بر آنان به آخرین حد رساندى و اسلام را به عنوان دین براى آنان پـسـنـدیـدى و آنـگاه گفتى : (هر كه جز اسلام دینى بجوید هرگز از اوپذیرفته نخواهد شد و در آخرت نیز از زیانكاران خواهد بود) [آل عمران /85].
پروردگارا تو را گواه مى گیرم و گواهى تو بسنده است كه من پیام تو را رسانده ام .
اى مردم ! خداوند به امامت او دین شما را كامل كرده است , پس آنان كه او و فرزندان وجانشینانش را كـه تـا روز قـیـامـت و تا هنگام ارائه اعمال در پیشگاه خداوند امامت دارند,امام خویش ندانند, (هـمـان كسانى اند كه كرده هایشان بى اثر شده و در آتش دوزخ ‌جاویدانند) [توبه /17], (عذاب آنان كاستى نپذیرد و مهلتى داده نشوند)[بقره /162].
اى مـردم ! على (ع ) كسى است كه بیش از همه شما مرا یارى داد, بیش از همه به من سزاوار است , بـیـش از هـمـه بـه مـن نـزدیـك است و بیش از همه برایم عزیز است .
و خداوندمتعال و من از او خشنودیم .
هیچ آیه اى در خشنودى خداوند از مردمان نازل نشده مگرآن كه درباره اوست .
هیچگاه مـؤمـنـان را مخاطب نساخته مگر آن كه او نخستین مخاطب است .
هیچ آیه مدحى در قرآن نازل نشده مگر درباره او, در سوره (هل اتى ) به هیچ كس بهشت مژده داده نشده مگر به او, این سوره را خداوند فرو نفرستاده مگر درباره او وهیچ كس را بدان نستوده است جز او.. ..
اى مـردم ! اوست كه دین خداى را یارى مى دهد و از رسول خدا دفاع مى كند و او همان پرهیزگار پـیـراسـتـه و هدایتگر هدایت شده است .
پیامبرتان بهترین پیامبر است , وصى شمابهترین وصى و فرزندان او نیز برترین اوصیا هستند.
اى مردم ! نسل هر پیامبرى از صلب خود اوست و نسل من از صلب على (ع ).
اى مردم ! ابلیس آدم را به حسادت از بهشت بیرون كرد .
پس بر على (ع ) حسادت نورزیدتا اعمالتان بـاطل شود و گامهایتان بلغزد چه , آدم كه برگزیده خداوند بود تنها به یك گناه به زمین آورده شد تا چه رسد به شما كه شمایید و بعضى از شما نیز دشمن خدایند.
هـان كه على (ع ) را دشمن ندارد مگر بدبخت , على (ع ) را دوست ندارد مگر پرهیزگار, به او ایمان نیاورد مگر مؤمن مخلص .
به خداوند سوگند, سوره عصر درباره على (ع ) نازل شده است : (بسم اللّه الرحمن الرحیم والعصر ان الانسان لفى خسر...) تا پایان سوره .
اى مردم ! خداى را گواه گرفتم و رسالتم را رساندم و بر رسول جز رساندنى آشكاروظیفه نیست .
اى مردم ! چنان كه باید از خداوند پروا كنید و جز بر دین اسلام نمیرید.
اى مـردم ! به خدا و رسول او و نورى كه با او نازل شده است ایمان آورید, پیش از آن كه چهره هایى را بپوشانیم و به پشت برگردانیم .
نـور خـداوند عزوجل در گذر است و در راه خود, در على (ع ) و پس از آن نیز در فرزندان اوست تا مهدى قائم ـ عج ـ كه حق خداوند و هر حقى را كه از آن ماست مى گیرد, زیراخداوند ـ عزوجل ـ مـا را بر همه نشستگان , مخالفان , كینه ورزان , گناهكاران و ستمگران همه جهان حجت قرار داده است .
اى مـردم ! شـمـا را هـشـدار مـى دهـم كـه من رسول خدایم , رسولى كه پیش از او رسولان دیگر گـذشـتـه اند .
پس اگر من مردم یا كشته شدم به گذشته هاى خویش بازمى گردید؟
هركس به گذشته خود بازگردد خداى را زیانى نخواهد رساند و خداوند پاداش سپاسگزاران را خواهد داد.
هان ! على بن ابى طالب (ع ) همان ستوده به وصف صبر و شكر است .. .
و پس از او نیزفرزندان من كه از صلب اویند.
اى مـردم ! اسـلام آوردن خود را بر خداى منت مگذارید تا بر شما خشم آورد و از جانب او عذابى به شما رسد كه او در كمینگاه است .
اى مردم ! پس از من پیشوایانى خواهند بود كه مردم را به دوزخ مى خوانند و روز قیامت نیز آنان را یاورى نیست .
اى مردم ! خداوند و من از چنین كسانى بیزاریم .
اى مـردم ! ایـن كـسـان و یـاران و پـیـروان و طـرفدارانشان در پایینترین طبقه از دوزخند و این بـدجـایـگـاهـى براى متكبران است .
هان كه آنان همان صاحبان صحیفه اند .
پس هر یك از شمادر صـحـیـفـه خـویش بنگرد (راوى مى گوید: مساله صحیفه براى همه مردم ـ جز گروهى اندك ـ ناگشوده ماند).
اى مردم ! من حكومت را در قالب امامت و وراثت تا روز قیامت در میان فرزندان خودمى گذارم و آنچه را نیز به رساندش مامور بودم , رساندم و این حجتى است بر هر حاضرو غایب و بر هر كس كه در این جا حضور داشته و یا نداشته , تاكنون زاده شده یا هنوززاده نشده است .
پس تا روز قیامت هر حاضرى به غایب و هر پدرى به فرزند برساند.
اما این حكومت را سلطنت و غصب خواهند كرد.. .
هان كه لعنت بر غاصبان وغصب كنندگان باد! ایـن جـاسـت كـه اى انسانها و اى پریان ! به شما پرداخته خواهد شد و هیچ یاور و مدافعى نخواهید یافت و پاره هایى از آتش و مس گداخته بر شما فرستاده خواهد شد.
اى مردم ! خداوند عزوجل هرگز شما را بر آنچه هستید وانگذارد تا آن كه پاك را از ناپاك جدا سازد و او هرگز شما را بر غیب آگاه نكند.
اى مـردم ! هـیچ آبادیى نیست مگر آن كه خداوند آن را به بى ایمانى اش نابود مى كند وبدین سان ـ چـنـان كـه خـداونـد در كـتـاب خـود یـادآور شده است ـ آبادیها را در حالى كه ستمكارند نابود مى گرداند.
این على (ع ) است , امام و ولیتان و این نیز وعده ها و هشدارهاى خداوند است و خداونددر وعده اى كه مى دهد راستگوست .
اى مردم ! پیش از شما بیشتر اولین گمراه شدند و خداوند آنان را نابود كرد و همو نیزنابود كننده آیـنـدگـان اسـت .
خـداوند ـ تعالى ـ گوید: (آیا ما اولین را نابود نكردیم و دیگرانى را در پى آنان نـیـاوردیـم .
مـا بـا مـجـرمان چنین مى كنیم .
در آن روز, واى بر كسانى كه باورنداشتند) [سوره مرسلات /19ـ16].
اى مـردم ! خـداوند مرا فرمان داده و نهى كرده و من نیز على (ع ) را فرمان داده و نهى كرده ام و او امـر و نهى را از پروردگار خویش ـ عزوجل ـ آموخته است .
پس فرمان او راگوش بدارید تا اسلام آورده بـاشـیـد .
از او اطـاعـت كنید تا راه یابید .
از آنچه از آن بازتان داشته دست بدارید تا به كمال رسید و به سوى آنچه او مى خواهد روید و به بیراهه هاپراكنده نشوید.
اى مردم ! من راه راست خداوندم كه شما را به پیروى از آن فرمان داده و پس از من على (ع ) و پس از عـلـى (ع ) نـیـز فـرزنـدان مـن كه از صلب اویند, امامانى كه به حق رهنمون مى گردند و به او مى گروند.
(سپس پیامبر سوره حمد را خواند و آنگاه فرمود:) این سوره درباره من و درباره آنان نازل شده , آنان را فرا مى گیرد و ـ هم ـ به آنان اختصاص دارد و آنان اولیاى خدایند كه بیمى بر ایشان نیست و اندوهى ندارند.
هان كه حزب خداوند پیروزمند است .
هان كه دشمنان على (ع ), همان مخالفت ورزان , منافقان , سرسختان , و دشمنان كینه توز وبرادران شیاطینى هستند كه گفته ها و اندیشه هایى ظاهرفریب به یكدیگر الهام مى دارند.
هـان كـه اولـیـاى او هـمـان كسانى اند كه خداوند در كتاب خود از آنان یاد كرده و فرموده است : (طایفه اى را نمى یابى كه به خدا و روز واپسین ایمان داشته باشند و در عین حال باآنان كه با خدا و رسول او سر دشمنى دارند طرح دوستى درافكنند...) [مجادله /22].
هـان كـه دوسـتـداران آنان [اهل بیت ] كسانى اند كه خداوند آنان را در كتاب خود توصیف كرده و فرموده است : (كسانى كه ایمان آوردند و ایمان خویش را به ستم نیالودند, آنان راایمنى است و هم آنان هدایت یافتگانند) [انعام /82].
هـان كه دوستداران آنان همان كسانى اند كه خداوند آنان را توصیف كرده و فرموده است :آنان كه در ایمنى به بهشت درمى آیند و فرشتگان در آن جا درودگویان به استقبالشان آیندكه گوارایتان باد! درآیید و جاودان بمانید.) هـان كه دوستداران آنان همان كسانى اند كه خداوند درباره ایشان فرموده است : (بى هیچ حسابى , به بهشت درمى آیند) [غافر/40].
هان كه دشمنان آنان به آتشى فروزان درآیند.
هان كه دشمنان آنان همان كسانى اند كه صداى فشفش آتش سركش و پرزبانه دوزخ رامى شنوند.
هان كه دشمنان آنان همان كسانى اند كه خداوند درباره آنان فرموده است : (هر گاه گروهى وارد شود گروه دیگر را نفرین فرستد...) [اعراف /38].
هـان كـه دشمنان آنان همان كسانى اند كه خداوند [درباره آنان ] فرموده است : (هر گاه گروهى بـدان درافكنده شود, نگاهبانان دوزخ از ایشان بپرسند: آیا شما را هشداردهنده اى نیامد؟
گویند: چـرا, الـبـته كه ما را هشدار دهنده اى آمد, اما باور نداشتیم وگفتیم : خداوند چیزى نازل نكرده است و شما جز در گمراهیى آشكار نیستید)[ملك /8ـ9].
هـان كه اولیاى خداوند همان كسانى اند كه در نهان از پروردگارشان بیم مى برند, آنان راآمرزش است و پاداشى بزرگ .
اى مردم ! میان بهشت و دوزخ بسیار تفاوت است .. .
دشمن ما كسى است كه خداوند او رانكوهیده و لعنت كرده .. .
و دوست ما كسى است كه خداوند او را ستوده و دوست داشته است .
اى مـردم ! هان كه من هشدار دهنده ام و على (ع ) هدایتگر است .. .
من پیامبرم و على (ع )وصى من است .
هان كه خاتم امامان مهدى قائم ـ عج ـ از ماست .
هان كه او بر همه ادیان چیره مى شود .
هان كـه او از ستمگران انتقام مى ستاند .
هان كه او گشاینده و درهم كوبنده دژهاست .
هان كه او قاتل هـمـه مـشركان است .
كه او انتقام خون همه اولیاى خدا رامى گیرد .
هان , اوست كه دین را یارى مى دهد .
هان ! او برگیرنده از دریاى ژرف است .
هان ! او هر صاحب فضلى را با فضیلتش نام مى برد و هر نادانى را نیز با نادانى اش .
هان ! اوبرگزیده خداوند است .
هان ! او وارث هر علم و احاطه دارنده بدان است .
هان ! اوست كه از جانب پروردگار ـ عزوجل ـ خبر مى دهد و همگان را به پیمان ایمان با او یـادآورمـى گـردد .
هـان ! او استوار اندیش راه یافته است .
هان ! او كسى است كه امر شریعت به اوتـفـویـض مـى شود .
هان ! اوست كه همه پیشتر آمدگان مژده آمدنش را داده اند .
هان ! اوحجت ماندگار خداوند است و پس از او حجتى نیست , حق تنها با اوست و نور تنها نزداو .
هان ! نه كسى بر او چیرگى دارد و نه در برابر او پیروزى .
هان ! او ولى خدا در زمین ,داور او در میان مردم و امین او در پیدا و پنهان است .
اى مـردم ! من برایتان بیان كردم و حقیقت را به شما فهماندم و این على (ع ) است كه پس ازمن به شما مى فهماند.
هان ! من در پایان این خطبه شما را به دست دادن به من بر بیعت با او و پذیرفتن او و پس از آن نیز دست بیعت دادن به او فرا مى خوانم .
هـان ! من با خداى بیعت كرده ام و على (ع ) با من بیعت كرده است و اینك از جانب خداوند براى او بیعت مى گیرم , (پس هر كه پیمان شكند به زیان خود پیمان شكسته است ) [فتح /10].
اى مردم ! حج و صفا و مروه و عمره از شعایر خداوند است , (پس هر كس حج خانه خداى گزارد و عمره به جاى آورد, بر او ایرادى نیست سعى صفا و مروه كند)[بقره /158].
اى مـردم ! حـج خانه خدا گزارید كه صاحبان هیچ خانه اى حج نگزارند مگر آن كه بى نیازشوند و اهل هیچ خانه اى از آن روى نگردانند مگر آن كه نیازمند شوند.
اى مـردم ! هیچ مؤمنى در موقف [منا و عرفات ] نایستد مگر آن كه خداوند همه گناهان اورا تا آن زمان بیامرزد, پس باید چون حج را به پایان برد كار خویش را از نو آغاز كند.
اى مـردم ! حـاجـیـان یارى داده مى شوند و آنچه را خرج كنند خداوند جایگزین مى آورد وخداوند پاداش نیكوكاران را تباه نمى كند.
اى مـردم ! بـا دیـن كـامـل و بـا شـنـاخـت حـج خـانـه گـزاریـد و تـنها در حالتى از این اماكن مقدس بازگردید كه توبه كرده و از گناه بریده اید.
اى مردم ! چنان كه خداى ـ عزوجل ـ فرمان داده است نماز به جاى آرید و زكات دهید.
اگر زمانى دراز بر شما بگذرد و در دین كوتاهى ورزید یا فراموش كنید, على (ع ) ولى شما و كسى اسـت كه دین را برایتان بیان مى دارد, همان كه خداوند او را پس از من گماشته و هر كه خداى او را بـگـمارد از من است و من از اویم , او شما را از آنچه بپرسیدخبر مى دهد و آنچه را ندانید برایتان بیان مى دارد.
هان ! حلال و حرام بیشتر از آن است كه همه را یك به یك بشمرم و از آنها آگاهتان سازم ,پس شما را در یك سخن به هر چه حلال است فرمان مى دهم و از هر چه حرام است بازمى دارم .
ایـنك فرمان آن دارم كه بر پذیرش آنچه از جانب خداوند ـ عزوجل ـ درباره امیرمؤمنان على (ع ) و امـامان پس از او آمده از شما بیعت و پیمان بگیرم , امامانى كه از من هستند ومن از ایشان , تا قیام قیامت , امامت آنان بر جاست و مهدى ـ عج ـ كه به حق حكم مى رانداز ایشان است .
هر حلالى كه شما را بدان رهنمون شده ام و هر حرامى كه شما را از آن باز داشته ام برجاست و از آن برنگشته و تغییرى در آن نیاورده ام .
هان ! یادآور این حلال و حرام باشید, آن را پاس بدارید, همدیگر را بدان سفارش كنید,چیزى دیگر به جاى آن قرار ندهید و در آن تغییرى نیاورید.
هان ! دیگر بار مى گویم : هان ! نماز را به پاى دارید, زكات دهید, به معروف فرمان دهید و از منكر باز دارید.
هـان ! سرآغاز امربه معروف و نهى ازمنكر آن است كه به سخن من گوش و دل سپارید, آن را به هر كـه حـضـور نـدارد برسانید و آنان را به پذیرش آن فرمان دهید و از مخالفت با آن بازبدارید كه آن فـرمـان خداوند و فرمان من است و هیچ امر به معروف و نهى از منكرى جز با [وجود] امام معصوم نیست .
اى مردم ! قرآن شما را بدین حقیقت آگاه مى كند كه امامان پس از او فرزندان اویند و من نیز شما را از ایـن آگاه مى سازم كه او از من است و من از اویم , آن جا كه خداوند در كتاب خود مى گوید: (و آن را عـقـیـده اى ماندنى در فرزندانش قرار داد) [زخرف /28] و من نیزمى گویم : (تا به آن دو [كتاب و عترت ] چنگ زنید گمراه نشوید.
اى مـردم ! خـداتـرسـى , خداترسى , از لحظه قیامت پروا كنید كه خداى ـ عز وجل ـ فرموده است : (زلزله آن لحظه پدیدارى است سترگ ) [حج /1].
مرگ و حساب و ترازوى قیامت و محاكمه در پیشگاه خداوند و نیز پاداش و كیفر رایادآور باشید كه هـر كـس كـارى نـیـك بـیاورد بر آن پاداش بیند و هر كس كارى بد آورد, او رادر بهشت بهره اى نیست .
اى مـردم ! شـما افزونتر از آنید كه همه بتوانید دست بیعت به من دهید .
اما خداوندـعزوجل ـ مرا فرمان داده بر امامت مؤمنان كه آن را به على (ع ) و پس از او به امامانى كه مى آیند و از نسل او و من هستند ـ چنان كه آگاهتان كرده ام نسل من از صلب على (ع )است ـ سپرده ام از شما به زبان اقرار گـیـرم .
پس همه با هم بگویید: ما بدانچه از جانب پروردگار خود و پروردگار ما و درباره امامت على (ع ) و امامانى كه فرزندانش هستند به مارسانده اى سر تسلیم نهاده ایم و فرمانبر و خشنودیم و بـا دل و جان و دست و زبان بر این امر با تو بیعت مى كنیم و بر همین پیمان زنده ایم و مى میریم و بـرانـگـیـخـتـه مـى شـویـم و هیچ گاه در این پیمان تغییر و تبدیل روا نمى داریم و در آن تردید نـمى ورزیم و از پیمان بازنمى گردیم و عهد خویش نمى شكنیم و از خداوند و از تو و از على (ع ) و فـرزنـدانـش فـرمـان مـى بـریـم , امـامـانـى كه گفتى نسل تو و فرزندان اویند و پس از حسن و حـسـیـن (ع )مـى آیـنـد, هـمـان دو تـن كـه شـمـا را از جـایـگاه و منزلت آنان نزد من و نیز نزد پـروردگـارـعـزوجـل ـ آگـاه كـردم .
من این حقیقت را به شما رساندم و آن دو سروران جوانان بـهـشـتـى وپـس از پدر خود على (ع ) امامند و من و پدرشان پیش از آنانیم .
بگویید: بر این پیمان ازخـداونـد و تو و على و حسن و حسین (ع ) و امامانى كه یاد كردى فرمان مى بریم و با دل وجان و زبان به امیرمؤمنان عهد و پیمان بیعت مى دهیم و هر كدام از ما كه تواند نیز با آن دو[امام حسن و امـام حـسـیـن (ع )] دسـت بیعت مى دهد و به زبان به آنان اعتراف مى كند.هرگز از این كار خود پاداش نیز نخواهیم و این اختیار نیز به خود ندهیم كه از آن برگردیم .
خداى را بر این پیمان گواه گـرفـتـیم و گواهى خداوند بسنده است و تو نیز بر این حقیقت برما گواهى و نیز همه آنان كه خـداى را فـرمـان بـرنـد, خـواه آنـان كه هستند و خواه آنان كه هنوز نیستند و ـ هم ـ فرشتگان و سپاهیان و بندگان خداوند بر این گواهى مى دهند و البته خداوند از هر گواه بزرگتر است .
اى مردم ! اینك چه مى گویید؟
خداوند هر صدایى را كه بلند شود و یا هر اندیشه اى را كه در درون باشد مى داند .
پس هر كه راه یابد به سود خود یافته و هر كس گمراه شود به زیان خویش از راه به در شده و هر كه بیعت كند با خداوند بیعت كرده و دست خداوند بالاى هر دست است .
اى مـردم ! پـس از خـدا پـروا كـنید و با امیرمؤمنان على و حسن و حسین (ع ) و همه امامان بیعت نـمـایـید كه این عقیده اى پاك و پیراسته و ماندگار است و خداوند بكشد آن را كه حیله و نیرنگ ورزد و بیامرزد آن را كه وفا كند (و هر كس پیمان شكند به زیان خودشكند) [فتح /10].
اى مـردم ! آنـچـه بـرایـتان گفتم بگویید و بر على (ع ) به عنوان امیرمؤمنان سلام كنید وبگویید: (شـنـیـدیـم و فرمان بردیم .
پروردگارا! آمرزش تو را خواهانیم و بازگشت به سوى توست ) [بقره /58] و بـگـویـید: (ستایش خداوندى را كه بدین راهمان هدایت نمود و اگركه خداوند هدایتمان نكرده بود راه یافته نبودیم ) [اعراف /43].
اى مردم ! فضایل على بن ابى طالب (ع ) نزد خداوند عزوجل كه آنها را در قرآن نیز نازل كرده افزونتر از آن اسـت كـه در یك گفتار همه را در شماره آورم , پس هر كه شما را از این فضایل آگاه كند و بدان خبر دهد باورش دارید.
اى مـردم ! هر كس از خدا و رسول او و على (ع ) و امامانى را كه یادآور شدم فرمان برد به رستگارى بزرگى دست یافته است . اى مـردم ! كـسـانـى كـه بـه بـیـعـت بـا او و پـذیـرش ولایـتـش و نیز به درود فرستادن بر او به عنوان امیرمؤمنان بشتابند رستگاران , بهشت نعمتهاى الهى اند. اى مـردم ! سخنى را بگویید كه خداوند بدان از شما خشنود شود كه اگر شما و همه كسانى كه بر روى زمین هستند كافر شوند ذره اى به خداوند زیان نخواهند رساند.
پـروردگارا! مردان و زنان مؤمن را بیامرز و خشم خویش را بر كافران روا بدار .
ستایش پروردگار جهانیان راست .
پـس از ایـن خـطـبه مردم بانگ برداشتند كه با دل و دست و زبان , فرمان رسول خدا راشنیدیم و اطاعت كردیم .
آنگاه همه پیرامون پیامبر و على (ع ) گرد آمدند و دست بیعت دادند.
[راوى مى گوید:] پس از آن از بیعت مهاجرین و انصار با طبقات و پایگاههاى اجتماعى خاص خود سخن به میان آورد تا آنجا كه نماز مغرب و عشا را در یك زمان خواندم .
مردم سه بار مراسم بیعت و دسـت دادن را انـجام دادند و هر گاه كه گروهى بیعت مى كردندپیامبر خدا مى فرمود: (ستایش خدایى را كه ما را بر جهانیان برترى داد.) از آن زمان بود كه در میان مسلمانان سنت دست دادن به هنگام بیعت رواج یافت.


سایت من



نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در چهارشنبه 28 دی 1384 و ساعت 12:01 ب.ظ
ویرایش شده در - و ساعت -

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);