تبلیغات
عشق پرواز - مطالبی در مورد جنگنده ی تهاجمی A-10



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 مطالبی در مورد جنگنده ی تهاجمی A-10 | هوانوردی ,

جنگنده ی تهاجمیa 10

 اولین هواپیمایی است كه برای پشتیبانی هوایی نزدیك نیروی زمینی طراحی شده است.این هواپیما دارای دو موتور جت می باشد كه علیه اهداف زمینی كه شامل تانك ها و دیگر ادوات زرهی مورد استفاده قرار می گیرد.a-10 مشخصا به عنوان یك هواپیمای پشتیبان هوایی و عمدتا از نظر قابلیت تعمیر و نگهداری در طراحی مورد توجه قرار گرفته است.طبق اسناد و مدارك موجود درخصوص طراحی هواپیمای a-10 نیروی هوایی ایالات متحده از ابتدا بر روی مواردی چون محموله ی قابل حمل قابلیت پرواز در ارتفاع كم قابلیت گشت زنی بر روی هدف و تامین برد مورد نیاز قابلیت مانور با سرعت كم و برخورداری هواپیما از سلاح های دقیق تاكید نموده است.این هواپیما به جهت داشتن قابلیت های خاص قادر است در هر موقعیتی و هر شرایط اب و هوایی در سراسر دنیا خدمت نماید و با استفاده از پایگاه های فاقد تجهیزات و با حداقل امكانات لازم عملیات محلوله را انجام می دهد.از ویژگی های شاخص ان می توان به پوشش تیتانیومی كابین خلبان مجهز بودن به سیستم های كنترل پرواز مضاعف و همچنین دارا بودن بالك های سوخت تفكیك شده از یكدیگر كنترل های پروازی دستی بالك های سوخت پر شده از فوم های مخصوص و برخورداری از سازه ی قوی اشاره نمود كه همه ی موارد مذكو در هواپیمای a-10 این قابلیت را ایجاد كرده است كه در صورت صدمه دیدن بتواند به پایگاه برگردد.همچنین این هواپیما به دلیل سادگی در طراحی سهولت دسترسی به تجهیزات داخلی دارا بودن قابلیت تعمیر و نگهداری سریع و مناسب نه تنها برای پایگاه های فاقد تجهیزات بلكه برای پایگاه های پیشرفته نیز ترجیح داده شده است .

a-10 در سرعت ها و ارتفاع كم دارای قابلیت مانور بسیار خوبی بوده و همچنین از تسحیلات بسیار دقیقی نیز برخوردار می باشد.این هواپیما قادر است در اتفاع كمتر از 1000 پای (303 متری ) و شعاع دید 75 مایلی (2/4 كیلومتری ) ضمن گشت زنی بر روی اهداف مورد نظر انهارا شناسایی و هدف قرا می دهد.

ماموریت اصلی این هواپیما پشتیبانی رزمی هوایی نزدیك نیروی زمینی خودی به صورت شبانه روزی بوده و همچنین این هواپیما قادر به ایجاد هماهنگی لازم با نیروهای هوایی جهت انجام عملیات مشترك پشتیبانی از نیروی زمینی خودی و نیز پشتیبانی از عملیات نیروهای ویژه خودی می باشد.این هواپیما به نوعی در عملیات ها نقش بازدارندگی طرف مقابل از ادامه ی عملیات را ایفا می كند.ماموریت های ذكر شده ممكن است در مناطق كم خطر و یا خطرناك روی دهند.هواپیمای تهاجمی a-10 بسیار گسرده بوده و از طرفی نیز این هواپیما دارای قابلیت نشست و برخاست كوتاه نیز می باشد بنابراین قادر است ماموریت محموله را در نزدیكی خطوط مقدم عملیاتی به نحو بسیار مطلوبی انجام دهد

.TF 34 100 GENERAL ELECTRIC می باشد كه قدرت رانش هر یك از ان ها به طور تقریبی 9000 پوند است.موتورها در داخل محفظه ای قرار گرفتند كه هر یك از انها به صورت مستقل به روی یك پایه نگهدارنده وصل شده اند.پایه های مذكور نیز به نوبه ی خود در نقطه ای بالاتر از امتداد محل قرار گرفتن بالها و بر روی بدنه نصب گردیده اند.همچنین دو عدد سكان عمودی بر روی نوك خارجی سكان افقی .ارابه های فرود شامل سه چرخ می باشد كه عمل جمع شدن انها به سمت جلو انجام می شود به طوری كه چرخ دماغه به طور كامل در داخل بدنه و نزدیك دماغه جمع می شود و دو چرخ اصلی نیز در داخل قسمتی از زیر بال كه به شكل ایرودینامیكی طراحی شده اند قرار می گیرند و مجهز به یك توپ 30 میلیمتری 49 E 6 AA می باشد كه در قسمت جلوی بدنه و زیر دماغه ی هواپیما نصب شده است.تجهیزات اویونیك شامل سامانه های ارتباطی و ناوبری اینرسیایی كنترل اتش و تجهیزات دید در شب می باشد.سامانه های مربوط به سلاح نیز شامل دو نمایشگر سربالا كه سرعت ارتفاع و زاویه ی شیرجه برروی شیشه ی مقابل خلبان را نشان می هد.این جگنده ی تهاجمی همچنین به جهت مقابله با تهدید های موشك های سطح به هوا مجهز به سامانه ی پادكار الكترونیكی مادون قرمز می باشد.توپ سی میلیمتری مستقر در زیر دماغه ی A-10 قادر است 3900 تیر در دقیقه به سوی اهداف خود از جمله تانك ها شلیك می كند. این هواپیما همچنین قابلیت حمل موشك های هوا به هوای AIM 9 SIDEWINDER و هوا به سطح AGM 65 MAVERICK را دارد و برای حمله به اهداف مورد نظر در تاریكی مجهز به سامانه تصویری 3 دید در شب می باشد.

به طور كلی چون شعاع عملیاتی

همچنین خلبانان برای انجام ماموریتشان در تاریكی شب از عینك های ویژه ی دید در شب استفاده می كنند.

این هواپیمای تهاجمی یك نفره دارای كابین فشرده و از نوع بال زیر است.

این هواپیما در انتهای بدن خود دارای دو موتور توربوفن از نوع

A-10 FAIRCHAILD REPUBLIC CO TF GE GENERAL ELECTRIC 

كابین خلبان یك سرنشین بوده و دارای یك كاناپی بزرگ می باشدكه شرایط دید مطلوب را برای خلبانان در همه ی جهات فراهم می سازدهمچنین كابین به طوری طراحی شده است كه جلوتر از بالها قرار دارد.قسمت هایی از كابین خلبان به جهت محافظت از وی و همچنین حفاظت از سامانه های كنترل پرواز از تیتانیوم ساخته شده است.پوشش زرهی ایجاد شده در قسمت های حساس هواپیما می تواند ان را در مقابل سلاح های پرتابی و انفجاری 23 میلیمتری از سمت دشمن در امان نگه دارد.این هواپیما در قسمت كنترل پرواز علاوه بر اینكه به سامانه های كنترل پرواز هیدرولیك مجهز می باشد از سامانه های دستی در كنترل پرواز نیز برخوردار است.بنابراین خلبان قادر خواهد بود در صورت اصابت قرار گرفتن هواپیما و احتمالا از دست رفتن كنترل پرواز هیدرولیك بتواند هواپیما را بصورت دستی هدایت نماید و به گونه ای طراحی شده است كه به سهولت در سرویس و تعمیر و نگهداری درمناطق نزدیك منطقه ی عملیاتی را ممكن ساخته است و بخش هایی از قسمت های هواپیما شامل موتورها ارابه های فروداصلی و سكان عمودی را می توان در همان منطقه تعویض نمود.اولین نمونه از این جنگنده درماه اكتبر سال 1975 به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل گردید و ماموریت اصلی این هواپیما پشتیبانی نزدیك هوایی و قابلیت گشت زنی طولانی بر روی اهداف مورد نظر تعیین گردید.

عمر خدمتی هواپیما از ابتدا حدود 8000 ساعت تعیین شده بود كه طبق بازنگری انجام شده اخیر تا 24000 ساعت افزایش داده شده است.شایان ذكر است ایالات متحده ی امریكا از این هواپیما در عملیات طوفان صحرا در جنگ خلیج فارس و جنگ اخیر عراق استفاده نموده است.

مشخصات هواپیمای

ماموریت اصلی :پشتیبانی نزدیك هوایی

سازنده:

پیشرانه: دو موتور توربوفن 100

رانش: ه موتور 9065 پاوند (4111 كیلوگرم)

طول هواپیما:53 فوت و 4 اینچ ( 16/16 )

بلندی: 14 فوت و 8 اینچ (4/42 )

فاصله ی بین دو نوك بال: 57 فوت و 6 اینچ (17/42 )هر سه بر حسب متر

سرعت: 420 مایل در ساعت (672 كیل.متر در ساعت)

سقف پرواز:45000 پا(13/636)

حداكثر وزن هنگام برخاستن:51000 پاوند (22950 كیلوگرم)

برد:800 مایل (695 ناتیكال مال)

تعداد خدمه: تك سرنشین

نوشته ی محسن مختاری

سایت من

 



نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در سه شنبه 4 بهمن 1384 و ساعت 10:01 ق.ظ
ویرایش شده در چهارشنبه 5 بهمن 1384 و ساعت 09:01 ق.ظ

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);