تبلیغات
عشق پرواز - این شانزده‌هزار صندلی



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 این شانزده‌هزار صندلی | هوانوردی ,

شناسنامه كل هواپیماهای مسافری ایران
تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی مسافری کشور در دستور کار دولت جدید قرار گرفته است.
دولت در سال جاری تاکنون بیش از 500 میلیون دلار برای تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی مسافری کشور از منابع مختلف همچون حساب ذخیره ارزی اختصاص داده و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.



در حال حاضر تعداد ناوگان هوایی مسافری کشور به حدود 104 فروند رسیده که 32 فروند آن استجاری است.
یک برآورد تقریبی نیز نشان می دهد که ارزش ناوگان فعلی حمل و نقل هوایی مسافری فعال کشور نیز حدود 800 میلیون دلار است.

عمر متوسط ناوگان حمل و نقل هوایی کشور نیز بین 16 تا 17 سال گزارش شده و خرید هواپیما با عمر بیش از 12 سال از سوی سازمان هواپیمایی کشور ممنوع اعلام شده است.

همچنین ناوگان هوایی مسافری کشور در حال حاضر دارای 16 هزار و 759 صندلی است که 4 هزار و 782 صندلی آن مربوط به هواپیماهای استیجاری موجود در ناوگان می باشد.

هم‌اکنون عهده‌داران این تعداد هواپیما در ناوگان هوایی مسافری کشور، شرکت‌های هواپیمایی «ایران ایر»، «آسمان»، «کیش ایر»، «ماهان»، «کاسپین»، «ایران ایر تور»، «ساها»، «حمل و نقل هوایی نفت»، «تفتان»، «سفیران»، «ارم ایر» و «آریا» هستند.



شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر که ریاست آن به عهده سعید حسامی است و بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور محسوب می شود، 36 فروند هواپیمای ملکی و استجاری در اختیار دارد.

این شرکت دارای 4 فروند بوئینگ 747 ملکی، 8 فروند ایرباس 300 ملکی، 8 فروند ایرباس 310 ملکی، 4 فروند بوئینگ 727 ملکی، 5 فروند فوکر 100 ملکی و 7 فروند فوکر استجاری است. 7 هزار و 896 صندلی ناوگان هوایی مسافری کشور به شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) اختصاص دارد.

از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی «ایران ایر تور» به ریاست صادقی که از زیر مجموعه‌های شرکت هواپیمایی هما است، 9 فروند توپولوف 154 استیجاری در اختیار دارد که یک هزار و 386 صندلی موجود در ناوگان را به خود اختصاص داده است. یک هزار 386 صندلی موجود در ناوگان به این شرکت تعلق دارد.

شرکت هواپیمایی «چابهار ایرلاین» هم که وابسته به صندوق بازنشستگی هما است، و کاپیتان صدیق آنرا هدایت می کند، 6 فروند هواپیمای فوکر 100 ملکی دارد که به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اجاره داده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خصوصی ماهان هم که در خرید هواپیما بسیار موفق بوده، عرب نژاد است که به صورت یک الگو در خرید هواپیما در ایران مطرح است.
شرکت هواپیمایی «ماهان» 9 فروند هواپیما در ناوگان هوایی مسافری کشور فعال دارد که 5 فروند آن ایرباس ملکی با قابلیت پرواز بالا است.



این شرکت 3 فروند ایرباس 300 ملکی و 2 فروند ایرباس 320 ملکی، 2 فروند ایرباس 310 استیجاری، و یک فروند هواپیمای توپولوف 154 و یک فروند توپولف 204 استیجاری فعال دارد.
یک هزار و 850 صندلی موجود در ناوگان هوایی مسافری به شرکت هواپیمایی ماهان اختصاص دارد.

در همین حال، شرکت هواپیمایی «آسمان» نیز که سهامدار آن صندوق بازنشستگی کشور است و توسط عابدزاده اداره می شود، 19 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی دارد که تنها دو فروند آن استیجاری است.

3 فروند بوئینگ 727 ملکی، 3 فروند ای تی آر 72 ملکی، 11 فروند فوکر 100 ملکی و 2 فروند ای تی آر استیجاری را ناوگان هواپیمایی آسمان را تشکیل می دهند.
این گزارش می افزاید: 2 هزار و 14 صندلی موجود در ناوگان نیز به این شرکت تعلق دارد.

شرکت هواپیمایی «کیش» ایر نیز به رهبری کاپیتان خلیلی، 11 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی دارد که شامل 6 فروند فوکر 50 ملکی، 2 فروند توپولف 154 ملکی و سه فروند بوئینگ MD استیجاری می شود.
این شرکت یک هزار و 91 صندلی ناوگان هوایی کشور را به خود اختصاص داده است.

شرکت هواپیمایی «کاسپین» به فرماندهی رزاقی نیز دارای 4 فروند هواپیمایی توپولف ملکی فعال در ناوگان هوایی کشور است که 647 صندلی نیز در ناوگان دارد.

شرکت هوایپمایی «ساها» که وابسته به یک نهاد نظامی است و مدیرعاملی آن نیز بر عهده نیکو کار است، دو فروند بوئینگ 707 ملکی دارد و 342 صندلی ناوگان هوایی نیز مربوط به این شرکت است.

در همین شرایط، شرکت حمل و نقل هوایی نفت که به وزارت نفت وابستگی دارد و زیر نظر کاظم پور هدایت می شود، 2 فروند فوکر 50 و یک فروند تیونتر دارد که در پروازهای چارتر از آن استفاده می کند و مجموعا 111صندلی در ناوگان متعلق به این شرکت است.

شرکت هواپیمایی «تفتان ایر» نیز دارای 2 فروند فوکر 50 با 100 صندلی ملکی است که کاپیتان آهنگی هدایت آن را برعهده دارد.

از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی «سفیران» نیز که زیر نظر حبیبیان هدایت می شود، در حال حاضر یک فروند بوئینگ استیجاری دارد و هواپیمای ایران 140 آن نیز به تعمیرات رفته است. 148 صندلی ناوگان هوایی متعلق به این شرکت است.

هواپیمایی «قشم ایر» 2 فروند ایرباس 321 استیجاری و 2 فروند ایلوشین باری دارد. 440 صندلی مسافری ناوگان هوایی متعلق به این شرکت است.

شرکت هواپیمایی «آریا» با هدایت کاپیتان دادپی ، دارای 2 فروند فوکر 50 ملکی و 2 فروند توپولوف 154 استیجاری است که 420 صندلی موجود در ناوگان هوایی مسافری را به خود اختصاص داده است.

هواپیمایی «ارم» نیز به مدیرعاملی طالبی دارای 2 فروند توپولوف 154 اجاره به شرط تملیک است که 314 صندلی ناوگان به این شرکت تعلق دارد.

همچنین سهم شرکت‌های هواپیمایی مختلف از صندلی موجود در ناوگان هوایی کشور بدین شرح است: آریا 5/2 درصد، کاسپین 86/3 درصد، ایران ایر تور 27/8 درصد، کیش ایر 5/6 درصد، ماهان 03/11 درصد، قشم ایر 62/2 درصد، ساها 04/2 درصد، ایران ایر 11/47 درصد، نفت 66/0 درصد، آسمان 01/12 درصد، ارم ایر 87/1 درصد، تفتان 59/0 درصد و سفیران 88/0 درصد است.

از مجموع کل صندلی‌های موجود در ناوگان هوایی مسافری کشور 5/71 درصد ملکی و 5/28 درصد استیجاری است.
در همین حال نیز وزیر راه‌وترابری بر عدم اعطای مجوز به تاسیس شرکت‌های هواپیمایی جدید تاکید کرده و گفته است که ایده آل آن است که زیر 8 شرکت هواپیمایی فعال باید فعال باشند.

البته تحقیقات صورت گرفته نیز از اتلاف در ادغام شرکت‌های هواپیمایی بزرگ با شرکت‌های هواپیمایی با توان مالی ضعیف در دنیا حکایت دارد.

در حال حاضر هم شرکت‌های هواپیمایی فعال کشور به سمتی حرکت می کنند که آژیر را برای آینده ناوگان هوایی کشور به صدا درآورده اند و آن رفتن به سمت اجاره هواپیماهای خارجی است. اکثریت شرکت‌ها خرید هواپیما را در دستور کار ندارند و با بررسی برنامه‌های آنها مشخص می شود که اجاره هواپیما تنها در دستور کار آنان قرار گرفته است .

بدین ترتیب، با ادامه این روند تا چند سال آینده ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری کشور تبدیل به پارکینگ هواپیماهای استیجاری خواهد شد؛ لذا توجه مسئولان مربوط به این مساله ضروری به نظر می رسد و شاید چاره آن نیز ابلاغ دستورالعمل مربوط به محدودیت در اجاره هواپیما و در دستور کار قرار گرفتن خرید هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی برای بقا در ناوگان هوایی کشور باشد.

گفتنی است، هم‌اکنون در حدود 20 فروند هواپیما از انواع مختلف ایرباس، فوکر، توپولوف، بوئینگ و... در دستور کار خرید شرکت‌های هواپیمایی قرار دارد.

منبع : سایت بازتاب



نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در جمعه 12 اسفند 1384 و ساعت 02:03 ق.ظ
ویرایش شده در جمعه 12 اسفند 1384 و ساعت 02:03 ق.ظ

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);