تبلیغات
عشق پرواز - نامه یک خلبان در مورد سقوط هواپیمای سی 130



عشق پرواز

منوی کاربری


این وبلاگ را به صفحات مورد علاقه تان اضافه کنید!     با ما تماس بگیرید!     این وبلاگ را صفحه خانگی خودتان کنید!


   پیغام مدیر : خوش آمدید

   افراد آنلاین :

.


نظر سنجی

ترجیح می دهید با کدام یک از شرکت های زیر پرواز کنید؟؟؟












آدرسهای ورود

www.paridan.persianhackers.com

www.paridan.bigestblog.com
www.paridan.mihanblog.com

www.paridan.myblog.ir


وضعیت در یاهو

[mohammad_khalab]


صفحات وبلاگ


صفحات اضافی

درباره ی وبلاگ


لینک به ما / لوگوی دوستان

لینک به ما

.



span>



لوگوی دوستان

 

http://img2.pict.com/07/3c/88/2889503/0/talamala.gif

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com

Image hosted by TinyPic.com


آمار وبلاگ

امروز :
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
ایجاد صفحه : - ثانیه



 نامه یک خلبان در مورد سقوط هواپیمای سی 130 | هوانوردی ,

 نقل از : به علت سیاسی بودن وبلاگ ( قوانین كلوب ) از قرار دادن لینك ان معذور هستم . اینجانب نیز هیچگونه از موارد زیر را تایید یا تكذیب نمی كنم و صرفا جهت بررسی این موضوع این مطلب قرار داده شده است .

موضوع سقوط هواپیمای سی 130 ارتش هنوز نقل محافل رسانه ای است اما حتما شما هم قبول دارید که آن موج عظیم و غلیظی که بلافاصله پس از سقوط این هواپیما ایجاد شد حالا به یک نسیم آرام تبدیل شده و همچنانکه بیم آن می رفت این مساله رو به فراموشی ومشمول مرور زمان شدن است. امروز ایمیلی برایم ارسال شد که محتوی مطالبی از نگاه فنی در مورد این پرواز بود با توجه به اینکه من خلبان نیستم و نویسنده نیز با نام و مشخصات مستعار این مطالب را ارسال کرده طبیعتا تایید یا تکذیب کردن هویت این فرد و اطلاعات مندرج در آن ممکن نیست( و لطفا توجه کنید اینجا یک وبلاگ است نه سایت رسمی) اما حداقل فایده آن شاید این باشد که ما در گرم نگاه داشتن این موضوع و به نتیجه رسیدن آن کمکی کرده باشیم .

بسمه تعالی
با سلام
اینجانب از خلبانان نیروی هوائی و عضو تیم بررسی سانحه میباشم.

مهمترین عاملی که دراین سانح دور از نظر ماند وضعیت دستگاههای هواپیمادعلی الخصوص کمک ناوبری است.
1-هواپیما قبل از پرواز تعداد زیادی ایراد داشته از قبیل:
2-ایراد موتور شماره 3و4
3-ایراد سیستم فلپ
4-ایراد سیستم سی-دی-ای
5-ایراد سیستم وی-او-ار ( --این سیستم در مواقع دید کم –شرایط ابری و...در مجموع مواقعی که خلبان نمی تواند
باند پرواز را به خوبی پیدا کند استفاده می شود.)
از ساعت710صبح که خلبان برای تحویل هواپیما مراجعه می کند ایراد دستگاه وی-او-اررا مطرح می کندچون بین دو دستگاه موجود در هواپیما بیش از 10درجه اختلاف وجود داشته که بهیچ وجه قابل قبول نیست.و همین امر بهانه ای برای تعویض خلبان با یک خلبان جدیدتر میشود .
در این بین گروه نگهداری اقدام به تعویض دو دستکاه وی-او-ار از هواپیمای 517 برای هواپیمای 519می کنند.اما همین دستگاهها طبق فرم هواپیمای 517در پرواز قبل که خود خلبان گوهری خلبان آن بودهدارای مشکل بوده است ولی روی هواپیما نصب گردیده و طی بررسی که از گردان پرواز بعمل امد دقیقا هواپیما درانتهای مسیر پرواز یعنی در چند مایلی باند در شرایط نرمال هواپیما را به چپ منحرف میکرده است .که این مورد در فرم هواپیمای517ثبت گردیده است.
و الا ایا نباید این سوال را پرسید که چرا خلبانی که تا 1.2مایلی باند بخوبی و بنحو احسنت پرواز نموده در لحظات اخر بچپ انهم در شرایطی که موتور سمت راست را از دست داده منحرف میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

6-مسئله مهم دیگر موضوع برج مراقبت است:
طبق دستوالعمل فرودگاه مهراباد برای هواپیماهایی که دچار مشکل (امرجنسی) هستندتقرب موظف است که هواپیما را تا لحظه نشستن کنترل نماید که طبق نوار مکاماتو نیزگراف مسیر پروازیاز 8 مایلی که اپروچ هواپیما را در اختیار برج مراقبت قرار داده (که این خود خلاف مقررات استو باید تا لحظه نشستن توسط اپروچ این مسئله صورت بگیرد)هیچ تذکری به خلبان برای تصحیح مسیر پروازی داده نشده وکاملا مغایر دستورالعمل اپروچ می باشد

7-و مسئله مهم دیگر که از نظر من شرط گفتن سایر موارد است:
مسئله وضعیت معیشتی خلبانان علی الخصوص خلبانان ترابری در ارتش است:
7-1-هر خلبانی تا اتمام دوره سخت خود حداقل 5سال زحمت می کشد.
7-2-اکنون در کشور ما حقوق خلبان بین 200 تا 250 هزار تومان است که حداقل نیمی
از ان هم برای اقساط میرود.
7-3-اکثریت خلبانان علی الخصوص ترابری بعد اداره در تاکسی سرویس مشغول کار هستند بجای مطالعه دروس پروازی
7-4-ما همیشه شرمنده خانواده وخودمان هستیم.
7-5-هیچ کدام از ما منزل شخصی نداریم.
7-6-اگر کشته شویم حق بیمه ما از حق بیمه مسافرین کمتر است.
7-7-حقوق ما باندازه نصف حقوق خلبانان ایران ایر که هیچ خطری انها را تهدید نمی کند نیست.
7-8-ظاهرا در این مملکت جان انسان علی الخصوص اگر قرار باشدبرای کشورش فدا گردد هیچ ارزشی ندارد.
8-8-خلبانی که تا ساعت 12 شب قبل از پرواز مشغول کار در ازانس است چگونه باید پرواز خوبی ارائه دهد.
9-7-ایا واقعا حق ما خلبانان که نوک پیکان دفاع از کشور هستیم همین است؟
10-7-این سانحه اولین نبوده و با این وضعیت معیشتی اخرین هم نخواهد بود بلکه هر روز زیاد تر هم می شود.

منبع: کلوپ خلبانان حرفه ای



نوشته شده توسط سید محمد میرعبداللهی در سه شنبه 3 مرداد 1385 و ساعت 06:07 ق.ظ
ویرایش شده در - و ساعت -

لینک ثابت | نظرات ()



    حقوق این وبلاگ محفوظ است و کپی از آن تنها با ذکر نام مجاز می باشد
All Rights Reserved 2005-2006 © http://paridan.mihanblog.com

 Resolution: 1024 * 768

منوی اصلی

= صفحه نخست
= پست الکترونیک

= نامه به مدیر وبلاگ
= طراح قالب وبلاگ


نویسندگان

سید محمد میرعبداللهی(139)


موضوعات
هوانوردی(136)


آرشیو

تیر 1389 (1)
فروردین 1389 (1)
اسفند 1387 (1)
مهر 1387 (1)
شهریور 1387 (2)
مرداد 1387 (2)
تیر 1387 (1)
اردیبهشت 1387 (2)
فروردین 1387 (1)
اسفند 1386 (2)
آبان 1386 (5)
مهر 1386 (1)
مرداد 1386 (3)
خرداد 1386 (2)
اردیبهشت 1386 (2)
فروردین 1386 (1)
بهمن 1385 (2)
دی 1385 (3)
آذر 1385 (5)
آبان 1385 (2)


لینکستان

بزرگترین پایگاه فروش سی دی های هوانوردی

BILGI SAYAR

جوانان

Persian Aviation

ایمنی هواپیمایی ایران

هواپیمای جنگنده

تاراج عاشق

گروه عاشقان پرواز در یاهو

انجمن نیروی هوایی

اموزش فتوشاپ در سایت من

آذر آموزش

free download

چهار بعدی

ژرفا ( آن شو که هستی )

سایت جذب نیرو

سازمخالف

انجمن هوا و فضا

وبلاگ تخصصی موتورهای جت و راکتی

جهنم همین جاست

حرفهایی در دل نهفته

عشق پرواز(iranianairforce)

دلگفت خدا نشنید..

سایت سید محمد میرعبداللهی

انجمن دانشجویان

حالا بیا تو

وبلاگ علی فروتنی

عاشقان


لینکدونی

جنگنده ی تهاجمیa 10 (- کلیک)
عكسهایی از فرودگاه خوی (- کلیک)
عکسهایی از سقوط میگ ۲۹ که خلبانش در حال اجکت هست. (- کلیک)
جنگنده ی اف 5 (- کلیک)
بزرگترین هواپیما (- کلیک)
سر و صدای هواپیماها در ذهن کودکان اثر منفی می گذارد (- کلیک)
معرفی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران (- کلیک)
معرفی جنگنده - بمب افکن سوخوی سی و دو (- کلیک)
Boeing 717 (- کلیک)
Airbus A380 (- کلیک)
بویینگ ee7E7 (- کلیک)
بوئینگ 777 (- کلیک)
Airbus Beluga (- کلیک)
سانه ی هوایی سی ۱۳۰ (- کلیک)
جدیدترین اخبار روز دنیا (- کلیک)
جواب به سوالات شما (- کلیک)
 آرشیو لینكدونی
پرشین وبلاگ
لیست وبلاگ های فارسی
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ICT
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


جست و جو


خبرنامه


مطالب پیشین

فرهنگ

پرنده ای فرتر از یک بمب افکن-HYPERSOAR

محکومیت ایران ایر به گرانفروشی/ بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت اولیه

تایید مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای خلیج فارس!!!!!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بهترین فرودگاه جهان

فرمانده جدید نیروی هوایی

سقوط بویینگ 747 - كلمبیا

اخراج ایران ازنمایشگاه خدمات دفاعی آسیادرمالزی

ایران ایر-شناسنامه!

همزمان با روز ارتش؛ 200 فروند جنگنده در آسمان تهران رژه رفتند!

17 فروند هواپیما وارد ناوگان می شود.

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

حادثه ارباس ماهان - مهرآباد 21/8/86

ایران مشتری شرکت توپولف



// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);